חדשות בארץ

בתי המלון בישראל מסרבים לדירוג בשיטת הכוכבים. קיבלו רגליים קרות?

מהפכה צרכנית שעליה הכריז משרד התיירות נכשלה: רק 26 מתוך כ-350 בתי מלון הרשומים בהתאחדות המלונות הסכימו לקחת חלק בדירוג הכוכבים

אא

המהפכה הצרכנית של דירוג בתי המלון בישראל בשיטת כוכבים, עליה הכריז משרד התיירות לפני יותר מחצי שנה, עדיין לא נראית באופק. רק 26 מתוך כ–350 בתי מלון הרשומים בהתאחדות המלונות הסכימו לקחת חלק בדירוג ולתת לחברה חיצונית לקבוע את רמת הכוכבים שלהם.

בין בתי המלון שביקשו להיכנס לדירוג נמצאים בתי המלון הירושלמיים ג'רוזלם גולד, אמריקן קולוני, ממילא ומצודת דוד, וכן המלונות בקיבוץ לביא, רויאל פלאזה בטבריה ומלון ארבל בתל אביב ורשת מלונות ישרוטל.

ברשת מלונות פתאל, שסירבו להיענות ליוזמה, מסבירים כי אין בכך צורך הודות לרשתות החברתיות: "הפלטפורמות החברתיות של האתרים המרכזיים מציעות כיום אלפי חוות דעת של אורחים בכל מלון, ובכך מייתרות את נושא הדירוג. חוות דעת אלה משקפות את כל חוויית האירוח, החל ממדדים פיזיים ועד לאיכות השירות".

(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי משער כי בתי המלון חוששים מכך שדירוג זה יצריך מהם שינויים ועלויות גבוהות: "אפשר לשער שבתי המלון אינם מעוניינים להשתתף בדירוג מכיוון שהם מרגישים שזה יצריך מהם שינויים ועלויות גבוהות, או שיש רשתות שרואות שלא יופיעו ברמת דירוג כפי שהעריכו ולכן הן לא רוצות בכלל להיכנס לזה".

משרד התיירות הקצה 4 מיליון שקל לדירוג לכיסוי עלות הבדיקה הראשונית של כל מלון, המוערכת באלפי שקלים, ודירוגו מחדש כל שלוש שנים. בנוסף, נבחרה חברת דירוג בינלאומית לדירוג הכוכבים ויצא קול קורא לבתי המלון, אך בתי המלון לא נענו ליוזמה.

שר התיירות, יריב לוין קורא למלונות להצטרף לדירוג באופן וולונטרי ללא דיחוי. "אם לא נראה שינוי מיידי נצטרך לקבל החלטה מה עושים בנושא. דירוגי אתרי הגולשים אינם מהווים תחליף לדירוג אובייקטיבי בשיטת הכוכבים, מה גם שיכולה להיות לו השפעה על מחירי הנופש בישראל".

תגיות:בית מלוןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה