חדשות בעולם

ניצולת שואה קיבלה דוקטורט בגיל 102

הנאצים מנעו מאינגבורג סילם-רפופורט לקבל את הדוקטורט שלה ב-1938 – האוניברסיטה החליטה לתקן את העוול, ואתמול היא קיבלה סוף סוף את הדוקטורט שלה

אא

אינגבורג סילם-רפופורט קיבלה אתמול את הדוקטורט שלה בגיל קצת לא סטנדרטי: 102.

סילם-רפופורט, רופאת ילדים במקצועה, כתבה דוקטורט על דיפתריה כשהייתה סטונדטית בת 25 באוניברסיטת המבורג בשנת 1938. אולם, כבת לאם יהודיה, נאסר עליה להגן על הדוקטורט שלה בפני וועד הבוחנים – ולכן היא לא יכלה לקבל את התואר. רק עתה, שמונים שנה מאוחר יותר, העניקה לה האוניברסיטה את התואר שנשלל ממנה שלא בצדק על ידי הנאצים.

דוקטורט אחרי שמונים שנהדוקטורט אחרי שמונים שנה

"אחרי כמעט שמונים שנה, התאפשר לנו להשיב מידה מסוימת של צדק", אמר בורקארד גוקה, מנהלו הרפואי של בית החולים שעל יד האוניברסיטה. "אנחנו לא יכולים למחוק עוולות שנעשו, אולם התובנות שלנו על העבר מעצבות את נקודת המבט שלנו על העתיד".

דבר העוול שנעשה לסילם-רפופורט הובא לתשומת ליבה של האוניברסיטה רק בחודש שעבר. עם כל הרצון הטוב, הגרמנים התעקשו על פרוצדורה: הרופאה הקשישה נקראה לעמוד בפני צוות בוחנים ולהגן על התזה שלה, שכתבה לפני שמונים שנה. למרבה המזל, היא עמדה במבחן בהצלחה. דיקן הפקולטה, אווה קוך-גרומוס, אמר שסילם-רפופורט הייתה 'מבריקה, והדהימה את הבוחנים במומחיותה'.

בנאום שנשאה בטקס קבלת הדוקטורט אמרה סילם-רופורט כי על אף שלתואר אין משמעות עבורה באופן אישי, היא החליטה לקבל אותו לזכרם של כל אלה שסבלו תחת שלטון הרייך השלישי.

תגיות:ניצול שואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה