חדשות בארץ

פריצת דרך: חיסון חדש לריפוי סוכרת

התקדמות משמעותית בטיפול בסוכרת: חיסון ששימש בעבר נגד מחלת השחפת התגלה כמשקם את הלבלב ומרפא סוכרת מסוג 1

אא

התקדמות משמעותית בטיפול בסוכרת: הFDA- אישר אתמול (ב) בכנס האמריקני לסוכרת, המתקיים בבוסטון, את תחילתו של ניסוי קליני ראשון מסוגו בחיסון שמרפא סוכרת. ממצאי הניסוי הראשוני הראו תוצאות מעודדות.

חמישה אחוזים מחולי הסוכרת סובלים מסוג 1 של המחלה, הנקרא גם "סוכרת נעורים". אצל החולים במחלה, תוקפת מערכת החיסון את התאים מיצרי האינסולין בלבלב. כתוצאה מכך אין הפרשת אינסולין, והסוכר אינו יכול להיכנס ממערכת העיכול וזרם הדם אל תאי הגוף.

החולים בסוכרת מסוג זה מזריקים אינסולין כ-10 פעמים ביממה ומודדים את רמות הסוכרת לפני כל ארוחה. הם מחשבים במדויק מה יכניסו לפיהם בכל רגע נתון, ומזריקים את האינסולין או נעזרים במשאבת אינסולין המחדירה ישירות לגופם את ההורמון החסר.

החיסון החדש שימש במקור לחיסון נגד מחלת השחפת. המחקרים הראשוניים הראו כי במקביל להשמדתו את חיידק השחפת, הוא מעלה את הערך של ה-TNF. זהו מרכיב במערכת החיסון המעלים את התאים לבנים מסוגT , שהורסים את הלבלב וגורמים למחלה.

במחקר מוקדם קטן היקף, מצאו החוקרים כי שתי זריקות של החיסון הניתנות במרווח של ארבעה שבועות זו מזו, העלימו את תאי ה-T הורסי הלבלב. המטופלים הראו חזרה זמנית של תפקוד הלבלב בגופם.

במהלך הקיץ הקרוב יחלו החוקרים לבדוק את החיסון על כ-150 מטופלים, בני 18 עד 60, בניסוי שיארך חמש שנים. המשתתפים יהיו אלו החולים במחלה בשלביה הראשונים, שאצלם הלבלב עדיין לא נהרס לחלוטין ומסוגל לייצר כמויות מזעריות של אינסולין. החוקרים ימשיכו לבדוק האם מתן החיסון בשלב מוקדם של המחלה מצליח לרפא את הסוכרת לחלוטין.

תגיות:רפואהסוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה