חדשות בעולם

שיגרה טיל לעבר כפר, סתם "בשביל הכיף"

חיילת אוקראינית בת 19, שרואיינה לפני חצי שנה במגזין צרפתי, נחשפה כניאו-נאצית עם דעות קיצוניות

אא

המגזין הצרפתי שראיין את ויטה, לא חשב שהחיילת הבלונדינית היא בעצם לוחמת ניאו נאצית עם דם על הידיים.

ויטה זברוקה, חיילת אוקראינית בת 19, הופיעה לפני כחצי שנה על שער המגזין הצרפתי "אל" והוצגה בתור הגרסה האוקראינית ללוחמת החופש הצרפתייה ז'אן דארק. החיילת הבלונדינית אמנם לא נראית כרוצחת מסוכנת, אך לפני כשלושה שבועות היא נעצרה בחשד לרצח כפול ונחשפה זהותה הניאו נאצית.

ויטה, שעושה שימוש גם בשם סבטה, נעצרה בתחילת החודש עקב מעורבות ברצח שני שוטרים ופציעתם של שלושה אחרים. תחילה התקשו להאמין כי לבחורה עם החזות התמימה יש קשר לרצח, אך בדיקה קצרה הספיקה לחשוף את פניה האמיתיות. ויטה היא אקטיביסטית ניאו נאצית אדוקה.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בחודש ספטמבר האחרון, חשף ארגון אמנסטי את פשעיו של גדוד איידר במהלך קרבות שהתרחשו במחוז לוהנסק שמזרח אוקראינה. בין היתר דווח על 400 חטיפות, מעצרים בלתי חוקיים, התעללות, גניבה, סחיטה והוצאות להורג. חיילי הגדוד הם ימניים קיצוניים ותמונות שלהם מתפרסמות עם סמלים נאצים.

השקפותיה הקיצוניות של ויטה נחשפו הפרופיל שלה באתר VK , שהוא כמין גרסה רוסית לפייסבוק. לשם העלתה תמונות עם סמלים נאצים ומשפטים כמו "אני מקדמת נאציזם, טרור ורצח עם". סקירה קצת יותר מעמיקה של הרשת חושפת תמונות ופרופילים של ויטה גם באתרים אחרים – פייסבוק, טוויטר וערוצים ביוטיוב, לשם עלה סרטון שלה משגרת טיל RPG לעבר כפר, כשהיא מציינת: "סתם ככה, בשביל הכיף".

לאחר חשיפת דעותיה הקיצוניות, המגזין הצרפתי שראיין אותה פרסם התנצלות והסביר כי אנשיו פגשו בויטה אי שם במחוז לוהאנסק, אך דבר לא רימז על זהותה הניאו נאצית. "אנו מגנים בתוקף כל אידיאולוגיות שנאת זרים, אנטישמיות, גזענות ונאציזם", נכתב בהתנצלות.

תגיות:אוקראינהנאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה