לאישה

מילים מרפאות

מידת התפארת מלמדת אותנו על הכוח של המילה הטובה, שכן פאר ורפא – הן אותן האותיות

אא

שתי אדניות הונחו במרכז המעגל, שוות בגודלן, צורתן ותוכנן, אך כל כך שונות בצמיחתן.

המנחה ביקשה מכולנו להתבונן על האדניות שהניחה במרכז המעגל, ואנחנו לא הבנו מה העניין, אדנית אחת פורחת - פרחים סגולים וורודים נשפכו ממנה, ובשנייה נראה שמדובר באותם פרחים אך כאילו עצרו את צמיחתם.

"האם למישהו יש רעיון מה גרם לשוני הזה בצמיחה?", המנחה שאלה. תשובות כמו: "לא השקו את האדנית", "אולי היא הייתה בשמש הקופחת", "אולי לא זיבלו", הושמעו בחלל החדר. לאחר מספר דקות אמרה המנחה: "האדניות נקנו באותו יום, הבאתי אותן לביתי ושמתי את שתיהן על אותו אדן חלון גדול במרחק מה אחת מהשנייה, שתיהן קיבלו את אותו דישון ואותה כמות מים באותם זמנים" .

הקבוצה, שהתרגלה לרעיונותיה היצירתיים הייתה נדהמת, "עד כדי כך?!" אמרה תמר שלנו, אני יודעת שישנה השפעה למילים אבל זה נראה לי מוגזם. צמיחה מדהימה של אדנית אחת ועצירה מוחלטת של זו שלא קיבלה מילים טובות. "אכן כן"

ספירת התפארת מעבירה לנו השבוע כוחות וסייעתא דשמיא להיות במקום הנכון שלנו, לפאר ולרומם ולשבח, תפארת מלשון פאר. הרמ"ק כותב שמהמילה תפארת אפשר ליצור את המילה תתרפא. ע"י התפארת שאדם נותן לעצמו, לחברים למציאות, לבורא, הוא מרפא ומגדיל ומצמיח את כל המציאות. תפקידנו לעבוד על מידת התפארת שבנו ולפאר ולרומם ולהצמיח את הכול.

כולנו מכירות את התחושה הנעימה לקבל מחמאה ואת החוויה הקשה כשמבקרים או מעליבים אותנו. עלינו להעשיר את לקסיקון התפארת שבנו, שלשוננו תגלגל אינסוף מילים מפארות, משבחות, מגדילות ומצמיחות. אם על צמחים השפעת המילים כ"כ גדולה ומשמעותית, קל וחומר עלינו בני האדם.

רינה נראתה משתוממת. "קשה לי להאמין שזה עד כדי כך.. חברה נוספת מהקבוצה אמרה שזה מזכיר לה מחקר שעשה חוקר יפני על מים, שכאשר דיבר אליהם מילים יפות ושם את טיפות המים תחת עדשת מיקרוסקופ נתגלו לו צורות קריסטליות מדהימות. וכאשר אמר מילים קשות ומכוערות ליד מים אחרים נתגלו צורות שונות ועכורות. זה מסביר את הכול הרי גם אנחנו והעולם כולו מורכבים מ-70% מים" .

"מה רבו מעשיך ה´!", קראה רחל. "זה פשוט מרגש אותי איזה כח יש בדיבור. קשה לתפוס בשכל אבל אני שמחה שזה כך, פאר בהיפוך אותיות רפא! יש בכל אחת מאתנו כוח לרפא ע"י מילים טובות ומפארות".

המנחה ביקשה מהבנות לטייל בחדר, לנשום עמוק, לחשוב לרגע אילו מילים טובות יש בתוכה על עצמה ופשוט לומר אותן בשקט. כן, לפאר את עצמי, לטפטף טיפות פאר לתוך הנשמה. זה מחזק, מרפא, מרווה ומצמיח. הקבוצה נעה בחדר ברוגע ואפשר היה לראות איך ההליכה של כל אחת נעשית זקופה יותר, רגועה יותר. "כעת, תנו מילות פאר לבורא. שבחו אותו על כל הטוב, על כל היש. לפאר, לשבח ולרומם את ה יתברך".

אפשר היה לחוש את האנרגיה החיובית שנעשתה בחדר. "ועכשיו כל אחת תבחר חברה ותעמוד מולה, תסתכל עמוק בעיניים של חברתה. תנו ידיים ופארו אחת את השנייה בלי קמצנות, בשפע, זאת הייתה חוויה מדהימה". דמעות, צחוק וחיבוקים נראו בקבוצה. הרבה קירבה, אהבה ושמחה זיכתה אותנו מידת התפארת המפארת, אשרינו שזכינו לגלותה!

תגיות:פרגוןמחמאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה