חדשות בארץ

ביצים מוברחות במשאיות ביוב

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: ביצים לא מפוקחות עלולות לגרום להפצת מחלות קשות

אא

עיריית בני ברק והשירותים הווטרינריים המשותפים לעיריות בני ברק וגבעתיים פתחו במבצע הסברה משותף כנגד מכירת ביצים לא מפוקחות, העלולות לגרום להפצת מחלות קשות כשפעת העופות ותחלואה קשה מחיידק הסלמונלה.

העיריות יצאו בקריאה לתושבים, בה הובהרו הסכנות הנובעות מביצים מוברחות: הן עלולות להכיל רעלים מסוכנים כחומרי הדברה, תרופות וחיידקים העלולים לגרום למקרים קשים עד סכנת חיים.

בידיעה הובהר כי אין כל בקרה אחר מצבן הבריאותי של התרנגולות, האוכל והתרופות שלהן וכי ביציהן אינן עוברות את תהליך השיקוף במכוני המיון לאיתור פגמים בביצים.

בשל הפיקוח בגבולות, מוברחות הביצים בתנאים קשים, בין היתר במשאיות ביוב, משאיות אפר ורכבים עם דופן כפולה. לעירייה נודע כי מיד לאחר הטלתן מוחזקות הביצים במחסנים מאולתרים במשך תקופה ממושכת, עד להברחתן לארץ, למרות שאחסון ביצים בטמפרטורות גבוהות והובלתן בתנאים תברואתיים קשים עלולים לגרום לזיהום בביצים ולסכנת הרעלה לטועמים מהן.

ביצים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)ביצים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

מאיגוד השירותים הווטרינריים נמסר כי הסכנה חמורה במיוחד אצל ילדים קטנים, קשישים, חולים ובעלי מערכת חיסונית חלשה. אוכלוסיות אלו עשויות לחלות בעקבות היחשפות לביצים מזוהמות ואף חלילה למות.

על מנת להישמר מתופעות כאלו, פונה העירייה לציבור בקריאה שירכוש ביצים מחנויות בעלות רישיון עסק חוקי. על הביצים להיות מוחתמות, עובדה המבטיחה שעברו בדיקה, מיון ואריזה בתחנות מיון המבוקרות ע"י רופא וטרינר. הביצים חייבות להיות נקיות, שלמות, בגודל אחיד, בעלות קליפה חלקה ואחידה ומוחזקות בעסק שהטמפרטורה בו לא עולה על 20 מעלות.

בנוסף, אין לקנות ביצים, גם אם הן מוחתמות מרוכל אלא מעסק מורשה. יש לוודא שעל הביצה והאריזה ישנו סימון הכולל את תחנת המיון, גודל הביצה, תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש. יש להיזהר מביצים הנמכרות במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק ולהקפיד לאחסנן בקירור.

תגיות:בני ברקביצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה