חדשות בארץ

כיצד חוב של שקל שלושים - תפח ל-38,000 ש"ח?

פנסיונר שחסך כל חייו, הגיע לרגע האמת בו ביקש למשוך את כספי הפנסיה שלו, אולם לתגובה שכזו לא ציפה: "היה לך חוב של 1.3 ש"ח, לא שילמת אותו, והיום אתה חייב לנו סכום של 38 אלף ש"ח"

אא

לא יאומן כי ישולם: יחזקאל צוויג הוא פנסיונר בן 67 שבמשך שנים רבות, חסך את מיטב כספו לעת זקנה. לאחרונה, כשביקש למשוך 50,000 ש"ח מקופת החיסכון שלו ב'עמיתים מבטחים', נתקל בחומה בצורה ובהתנגדות נחרצת. הסיבה: חוב על סך 1.3 ש"ח (שמעתם נכון, שקל אחד ושלושים אגורות בלבד) משנת 1977 - שלא שולם, תפח והגיע לממדים אגדיים של 38 אלף (!) שקלים. 

מסתבר שבשנת 1977 לקח צוויג הלוואה על סך 13,000 לירות, אותם החזיר במהלך כמה שנים - למעט אותו סכום מצחיק ומזערי, שנשאר מאותה הלוואה. משלא שילם אותו במשך 40 שנה, בהתאם לריביות והצמדה למדד - מה הפלא שהסכום עלה על גדותיו, ותפח?

מספר פעמים ניסה צוויג לדבר על ליבם של פקידי החברה במטרה לקבל את כספו - אולם לדבריו, הטענות שהשמיע נפלו על אוזניים ערלות והסחבת בעניינו נמשכה, בתואנות שונות. רק לאחרונה, הודות לכך שהסיפור הודלף לתקשורת - הסכימה החברה 'להתחשב' במצבו של צוויג והגיבה: "ביולי 1977 ניתנה למר צוויג הלוואה על סך 13,000 לירות ישראליות שלאחר הצמדת הסכום למדד ובתוספת ריבית, בחלוף 40 שנה - הסכום מגיע לכ-38 אלף שקל. הכללים באותה עת קבעו כי בעת משיכת כספים מהקרן, ינוכו ממנה הסכומים בהתאם לתקנון. בשנת 2000 התקבל אישור הממונה על שוק ההון, שהסכומים לא ייגבו ממי שלקח הלוואה החל מיולי 1977, ולכן מר צוויג יקבל את מלוא הסכום שצבר בקרן. אנו מתנצלים על המידע השגוי שנמסר למר צוויג, ועל עוגמת הנפש שנגרמה לו".

תגיות:חדשותפנסיונרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה