חדשות בארץ

"בא לי לעשות פיגוע דריסה"

איך הגיבו בתקשורת הישראלית על עצרת התפילה שנערכה באשדוד? ומה חושב חבר הכנסת אייכלר על הדמוקרטיה הישראלית?

אא

חבר הכנסת ישראל איכלר (יהדות התורה) העלה אמש (ג) במליאת הכנסת את נושא עצרת התפילה שנערכה באשדוד למען קדושת השבת וזעק על ההסתה החמורה שחלה בעקבותיה ברשתות החברתיות.

הוא פתח את דבריו  והזכיר שאנו עומדים כעת מספר ימים לפני חג השבועות. "בחג השבועות נקרא את עשרת הדיברות, שם נאמר: "זכור את יום השבת לקדשו". בעשרת הדיברות שבחומש דברים נאמר: "זכור את יום השבת לקדשו". הוא המשיך ואמר: "אתמול התאספו כ-18,000 יהודים לזעוק את זעקת השבת. בעצרת נאמרו פרקי תהילים ותפילות."

חבר הכנסת ישראל אייכלר (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)חבר הכנסת ישראל אייכלר (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

אייכלר ציטט את דבריו של רב העיר אשדוד, הרב יוסף שיינין, שהדגיש בנאומו כי "אין מדובר בהפגנה אלא בתפילת יום כיפור קטן, שנועדה להזכיר לאותם המחללים את השבת בפרהסיא שישובו מדרכם הרעה." 

אייכלר המשיך את דבריו בכאב, "גם אם זו הפגנה", אמר, "הרי במדינה דמוקרטית מותר להפגין. גם לובשי שחורים המתקראים חרדים מותרים להפגין. אבל איך הגיבו על עצרת זו בתקשורת הישראלית? אצטט את אחת התגובות שהתפרסמה ברשתות: "בא לי לעשות שם פיגוע דריסה." אייכלר זעק: "הרי אם מישהו היה אומר במסגד "בא לי לעשות פיגוע דריסה" היו עוצרים אותו מיד לחקירה. מדוע נגד שומרי השבת מותר להפיץ דברי הסתה ואיש לא מוחה?! מדוע בדמוקרטיה הישראלית 'זכות ההפגנה' אינה מותרת לחרדים ואילו 'חופש השיסוי' הינו עיקרון שאסור לוותר עליו?!"

חבר הכנסת סיים את דבריו באמרו: "לא יעזור לאף אחד. עם ישראל ישמור את  השבת ויתרבו שומרי השבת. גם מחללי השבת ישמרו את השבת בארץ ישראל, כדבריו של הנביא הושע: "והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם, יאמר להם בני קל חי."  

תגיות:אשדודעצרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה