חדשות בארץ

חיילות לא תוכלנה לשרת כלוחמות שריון

לאחר סדרת ניסויים נקבע כי חיילות לא תוכלנה לשרת כלוחמות שריון. הסיבה: היעדר כוח פיזי מספק לתפקידי הטוען והנהג

אא

בצה"ל נקבע כי נשים לא תשרתנה כלוחמות שריון. לאחר סדרת ניסויים, שנערכה בזרוע היבשה בשילוב חיל הרפואה, נקבע כי חיילות לא תוכלנה לשרת כלוחמות שריון. הניסויים בוצעו במסגרת יוזמת הצבא להגדיל את מספר מקצועות הלחימה עבור חיילות.

הניסויים הפיזיולוגיים בדקו תפקוד צעירה ממוצעת בתא הלוחמים של טנק המרכבה. הניסויים בוצעו בעיקר בשני תפקידים הדורשים כוח פיזי רב: הטוען – שטוען את הפגזים; והנהג – הלוחץ על דוושת הטנק בלחץ פיזי לא מבוטל. אלמנט נוסף שנלקח אף הוא בחשבון הוא העובדה שבמהלך פעילות מבצעית הטנקיסטים שוהים יממות שלמות בתוך הטנק בלי לצאת ממנו. נתון זה יפגע בפרטיותה של החיילת.

בעקבות ההחלטה, החליט הצבא לבחון תכנית שבמסגרתה תשולבנה לוחמות כמפעילות ציוד מכני הנדסי (צמ"ה). תחום זה, שהיה סגור לנשים עד כה, יאפשר לנשים לשרת כמפעילות כלים כבדים ובכללם באגרים ממוגנים ודחפורי D-9 בשטח האויב ובמהלך תמרון יבשתי ככוח המוביל את כוחות החי"ר והשריון, כחושף מטענים ופותח צירים. באופן זה תוכלנה נשים לשרת כלוחמות הנדסה קרבית.

בצה"ל פועלים כעת על מנת להגדיל בעשרות אחוזים את כמות הלוחמות בצבא. הסיבה לכך היא איבוד אלפי לוחמים מסדר הכוחות בעקבות קיצור השירות לגברים בארבעה חודשים. בחודשים האחרונים גויסו שני מחזורים לגדוד החי"ר קל החדש:  "אריות הירדן". חיל זה יופקד באופן קבוע על הגנת הגבול המזרחי עם ירדן, ולא יתמרן במלחמה.

בחודשים האחרונים נפתחו מקצועות נוספים לנשים שלא מיועדים ללחימה: עשר לוחמות התגייסו ליחידות המובחרות של חיל התותחנים. גם ברבנות הצבאית נפתחה אפשרות לגייס חיילות כמשגיחות כשרות.

עם זאת, הנתונים מורים על רוב גברי מוחלט במערך הלוחם: כחמישה אחוזים בלבד מהמערך הלוחם כוללים נשים, ואחוז דומה משקף את כמות הלוחמות מסך כל המשרתות בצה"ל. 90% מהמקצועות בצה"ל פתוחים לנשים, ביניהם מקצועות לחימה ביחידת "סנפיר" של חיל הים, בגדודי המעברים של המשטרה הצבאית בגדה, ביחידות "עוקץ", כנשות צוות אוויר בחיל האוויר ותפקידי לוחמות בגדודי פיקוד העורף ובחיל התותחנים.

תגיות:שירותצבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה