חדשות בארץ
צה"ל: אסון הטנק שבו נפלו מג"ד 52 ושלושה לוחמים נגרם מפגיעת רחפן נפץ
צה"ל עדכן כי מתחקור ראשוני עולה שרחפן נפץ פגע בטנק שבו נהרגו מג"ד 52, סא"ל דור גדליה בן שמחון, ושלושה לוחמים נוספים בגדוד, סמ"ר נוה חבשוש, סמ"ר יואב קליין וסמ"ר ליאב כבביה לפני עשרה ימים בדרום לבנון. האירוע עדיין נחקר והמשפחות עודכנו בממצאים
- יובל אביבלמעקב
- י"ג תמוז התשפ"ו||
סא"ל דור גדליה בן שמחון הי״ד (צילום: דובר צה״ל)צה"ל עדכן הערב (ראשון) כי מתחקור ראשוני של האסון בכפר תבנית שבדרום לבנון, עולה שרחפן נפץ הוא שפגע בטנק שבו נהרגו מג"ד 52, סא"ל דור גדליה בן שמחון הי"ד, ושלושה מלוחמיו - סמ"ר נוה חבשוש הי"ד, סמ"ר יואב קליין הי"ד וסמ"ר ליאב כבביה הי"ד. בצה"ל הדגישו כי בדיקת נסיבות האירוע טרם הסתיימה, וכי התחקיר המבצעי עדיין נמשך.
בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "המידע נמסר למשפחות, צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן". עוד הובהר כי "האירוע מצוי בתחקור", וכי המסקנות שנמסרו עד כה מבוססות על ממצאים ראשוניים בלבד.
התקרית התרחשה ב-19 ביוני, במהלך פעילות כוחות גדוד 52 של חיל השריון, שפעלו במסגרת צוות הקרב החטיבתי של גבעתי בכפר תבנית שבדרום לבנון. עם פרסום דבר האסון מסר דובר צה"ל כי "מטרה חשודה" פגעה בטנק שבו שהו הלוחמים. באותה עת צוין כי לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי שמדובר בפגיעת רחפן נפץ, והאפשרויות השונות נבחנו במסגרת התחקיר המבצעי.
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



