חדשות בארץ
בית המשפט מחק את העתירה נגד ביג גלילות: המתחם ימשיך לפעול
בית המשפט המחוזי הורה למחוק את העתירה שעסקה בפעילות העסקים ביום המנוחה במתחם ביג גלילות, לאחר שעירית רמת השרון הצהירה כי תפעל לאכיפת חוק העזר העירוני. בעקבות ההחלטה, המתחם צפוי להמשיך לפעול בשבתות לעת עתה
- יובל אביבלמעקב
- ז' תמוז התשפ"ו||
ביג גלילות (צילום: טל גל, פלאש90)בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (שני) על מחיקת העתירה שהגישה הסתדרות הפועל המזרחי נגד העירייה בדרישה לאכוף את חוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים ביום המנוחה. משמעות ההחלטה היא שבשלב זה מתחם ביג גלילות ימשיך לפעול בשבתות כפי שפעל עד כה.
העתירה הוגשה בטענה כי עיריית רמת השרון נמנעת מלאכוף את הוראות חוק העזר העירוני, אשר אוסר על פעילות עסקים בשבת. במהלך הדיון הציגה העירייה שינוי בעמדתה והבהירה כי גיבשה מסמך מדיניות חדש המסדיר את אופן ההתייחסות לעסקים הפועלים בשבת ברחבי העיר.
במהלך הדיון הציגה עיריית רמת השרון את מדיניות האכיפה שלה וטענה כי סוגיית חוק העזר העירוני, שבמסגרתו ניתן להטיל קנסות על עסקים הפועלים בשבת, נמצאת בבחינה שוטפת מול משרד הפנים. עו"ד לימור דניאלי שוסטר, שייצגה את העירייה, אמרה כי רמת השרון היא עיר בעלת אופי חילוני וכי מועצת העיר הביעה את עמדתה שלפיה אין מקום לאכיפה באמצעות קנסות נגד עסקים הפתוחים בשבת.
ברקע הדברים עומד מכתב חריף ששיגר בשבוע שעבר מנכ"ל משרד הפנים, ישראל אוזן, לעיריית רמת השרון. במכתבו הבהיר אוזן כי חוק העזר העירוני משנת 1968 ממשיך לעמוד בתוקפו המלא. לדבריו, כל עוד שר הפנים לא אישר באופן רשמי את התיקון לחוק שהעבירה העירייה, מחויבת הרשות המקומית לפעול בהתאם להוראות החוק הקיים ולאכוף אותן בשטח.
העותרים הדגישו לאורך ההליך כי העירייה מחויבת לפעול לפי הוראות החוק הקיימות, וטענו כי ללא אכיפה בפועל מאבד חוק העזר ממשמעותו. לאחר מתן ההחלטה מסרו מטעמם: "בית המשפט קבע שהעתירה התקבלה ופסק שביג ועיריית רמת השרון ישלמו 10,000 שקל הוצאות. עוד נפסק כי מכיוון שרמת השרון שינתה את עמדתה הראשונית וראש העיר עמד היום בדיון והתחייב בפני בית המשפט לאכוף את חוק העזר - אז אין עוד טעם בהמשך הדיון בעתירה".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



