קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז? אולי הוא פשוט עוד קטן

מחקר מפתיע מורה על שיעור גבוה של ילידי סוף השנתון המאובחנים כסובלים מ-ADHD. החוקרים מעלים אפשרות של אבחון מוטעה עקב חוסר בשלות וקשיי הסתגלות

אא

מחקר חדש של קופת חולים כללית, בשיתוף גורמים בינלאומיים נוספים, מצא כי הילדים הצעירים בשנתון אובחנו כלוקים ב-ADHD  בשיעור גבוה ב-20 אחוזים מחבריהם בשכבה. בעקבות ממצאים אלו הועלתה השערה כי האבחנה הייתה שגויה והטעות נבעה מחוסר בשלותם של הילדים.

המחקר המפתיע בדק את נתוניהם של יותר מ-400,000 ילדים, בגילאי 6 עד 11. המשתתפים במחקר נחלקו לשלוש קבוצות על פי מיקומם בשנתון: ילידי תחילת השנתון, ילידי אמצע השנתון, וילידי סוף השנתון. תוצאות המחקר הורו כי אחוז המאובחנים כלוקים ב-ADHD  הוא גבוה בצורה משמעותית מקרב ילדי סוף השנתון, לעומת ילדי שתי הקבוצות האחרות.

בעקבות ממצאי המחקר, מציין פרופסור רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר, כי העלאת המודעות לילדים הצעירים בשנתון חשובה ביותר. לדבריו: "צריך להיות מודעים לאתגרים ולקשיים העומדים בפני הילדים הצעירים בשנתון ולתת להם מענה".

מחקר מפתיע זה זכה ל"פרס המחקר המצטיין" ב"כנס השנתי של המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות". בשנים האחרונות גוברת המודעות לתחום הפרעות הקשב והריכוז, שיעור המאובחנים בהפרעות אלו גדל ומחקרים רבים נעשים בתחום.

בסיכום ממצאי מחקרם, מציינים החוקרים כי יש לבחון לעומק את האפשרות שהאבחנה של ילדים הצעירים בשנתון הסובלים מ-ADHD  הינה מוטעית ונובעת בעיקר מקשיי הסתגלות ומחוסר בשלות. בשל כך הם ממליצים שעוד לפני הפניית ילדים אלו לאבחון ADHD, יש לשקול הפניה חילופית לפסיכולוגיים וליועצים חינוכיים.

תגיות:ריכוזהפרעת קשבקשב וריכוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה