חדשות בארץ

המתח בליכוד מגיע לשיא: רגעים אחרונים לחלוקת התיקים

רגעים אחרונים לפני השבעת הממשלה והמתח בליכוד מגיע לשיא: נתניהו במרתון פגישות עם חברי מפלגתו המאוכזבים מהתיקים שנותרו במפלגת השלטון

אא

המתח במפלגת השלטון מגיע לשיא: אחרי מו"מ ארוך עם השותפות הקואליציוניות התפנה אמש (ד) ראש הממשלה נתניהו לחלק לחברי מפלגתו את התיקים שנותרו תוך ניסיון לרצותם, על אף שהתיקים העיקריים כבר חולקו במסגרת המו"מ הקואליציוני.

בשבועיים האחרונים כבר נפגש נתניהו עם כל חברי מפלגתו ושמע את ציפיותיהם לתפקידים בממשלה הקרובה. כעת צפוי נתניהו לסיים את חלוקת התיקים.

נתניהו החל את סבב הפגישות לפי דירוג חברי הכנסת שברשימתו, כשהקושי העיקרי נוגע לבכירים שבהם, המצפים כי הצלחתה של מפלגתם בבחירות תגיע לידי ביטוי בשדרוג אישי שלהם.

השר גלעד ארדן נפגש פעמיים עם נתניהו, אך הם לא הצליחו להגיע לידי הסכמה. ארדן דרש תחילה את תיק החינוך, אך הוא הוענק לבית היהודי. לאחר מכן ביקש ארדן את תיק החוץ, אך אותו נתניהו שומר לעצמו. האופציה האחרונה שהציע ארדן - קבלת משרד הפנים המצומצם בתוספת המשרד לביטחון פנים - נדחתה על ידי נתניהו. השניים קבעו להיפגש היום פעם נוספת.

השר ישראל כץ ימשיך בתפקידו כשר התחבורה וימונה גם לשר לענייני מודיעין ויכהן גם כחבר בקבינט המדיני – בטחוני. הבאה בתור היא חברת הכנסת מירי רגב, המצפה אף היא להתמנות לשרה, אולם עדיין לא ברור איזה תיק תקבל.

ביבי נתניהו (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

משה יעלון ימשיך את תפקידו כשר הביטחון וכנראה שימונה גם לממלא מקום ראש הממשלה. גם השרים יובל שטייניץ וסילבן שלום מצפים לשדרוג. נתניהו יצטרך למצוא עבורם פתרון בנוסף לחברותם בקבינט. גם בני בגין עתיד לקבל תיק משמעותי, כיוון שגויס לרשימה על ידי נתניהו עצמו לפני הבחירות.

ההערכה היא שלאחר שיסיים נתניהו את חלוקת התיקים לחברי מפלגתו הבכירים, יתפנה לחלק את התיקים הבינוניים. רגב, לוין ואלקין מתמודדים על תיקים כדוגמת תיק הקליטה, התרבות והספורט, התיירות ועוד. ייתכן שגילה גמליאל תמונה גם היא לשרה, כך על פי דיווחי בכירים בליכוד. חיים כץ הודיע כי ללא תיק ביצועי כמו הרווחה לא יחפוץ לכהן כשר.

עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של דני דנון, אופיר אקוניס, צחי הנגבי וציפי חוטובלי. על הפרק עומדים תפקידים כמו יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הנחשב לתפקיד יוקרתי, ותפקיד יו"ר הקואליציה, שאיש מחברי הכנסת אינו מעוניין בו, אולם בכל זאת נתניהו זקוק לכך שבתפקיד יכהן אחד מאנשי אמונו.  

תגיות:ממשלהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה