גוף ונפש

אוכלים קינוח מתוק אחרי הארוחה? יכול להיות שהוא יותר בריא משחשבתם

מחקר חדש טוען כי בעוד שמשקאות ממותקים מעלים את הסיכון למחלות לב, קינוחים מתוקים בכמות מתונה עשויים לתרום לשיפור בריאותי. כל הפרטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חובבי הקינוחים, שימו לב: חוקרים מאוניברסיטת לונד שבשבדיה גילו, כי קינוחים מתוקים שנצרכים בכמות מדודה לאחר הארוחה יכולים דווקא להיטיב עם הבריאות. במחקר רחב היקף, שפורסם בכתב העת Frontiers in Public Health, נבדקו הרגלי צריכת סוכר של כ-70,000 משתתפים לאורך יותר משני עשורים, והתגלו ממצאים מפתיעים.

לפי המחקר, שתיית משקאות ממותקים נקשרה לעלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם. שתייה קבועה של יותר משמונה כוסות בשבוע הגבירה את הסיכון לשבץ איסכמי ב-19%, את הסיכון לאי ספיקת לב ב-18%, ואת הסיכון למפרצת באבי העורקים הבטני ב-31%.

מנגד, החוקרים גילו כי אכילת קינוחים מתוקים כמו עוגות או גלידה אחרי ארוחה, ובתדירות מתונה, יכולה דווקא להפחית את הסיכון למחלות לב. משתתפים שצרכו בין 5% ל-7.5% מהקלוריות היומיות שלהם מסוכר מוסף, בעיקר מקינוחים, הראו סיכון מופחת בהשוואה לאלה שנמנעו לחלוטין או שצרכו כמויות מוגזמות של סוכר.

"הממצאים שלנו מראים שהשפעת הסוכר תלויה לא רק בכמות, אלא גם בהקשר שבו הוא נצרך", אומרת ד"ר סוזן ינזי, החוקרת הראשית. לדבריה, צריכה מתונה של קינוחים עשויה להיות חלק מתפריט בריא.

אלה מסקנות החוקרים: ראשית, הפחיתו את צריכת המשקאות הממותקים למינימום האפשרי. שנית, אכלו קינוחים בכמות קטנה לאחר הארוחה, ושמרו על צריכה יומית מתונה של סוכר (7.5%-5% מסך הקלוריות). בנוסף, המחקר מדגיש כי גישה מאוזנת כלפי סוכר, ולא הימנעות מוחלטת, היא המפתח לשמירה על בריאות הלב.

תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים