חדשות בארץ

נתניהו: "לא אכנע, אין תחליף לניצחון המוחלט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב מעל דוכן הכנסת, לטענה לפיה מנע מצוות המשא ומתן לקדם עסקה מול חמאס. לדבריו, קיבל חמש פניות של הצוות להרחיב את המנדט, ואישר את כולן

נתניהו בדיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו בדיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שני), מעל דוכן הכנסת, לטענה שהועלתה כלפיו לפיה מנע מצוות המתן לקדם עסקה מול החמאס, שתוביל לשחרור חטופים. בין היתר נטען נגדו כי לא העניק לצוות "מנדט לסגור עסקה".

הדיון, שכונה "40 החתימות", נערך לבקשת סיעת "יש עתיד" ועסק בלחימה בחזית הצפונית והשלכותיה, כמו גם בעסקת החטופים והלחימה בדרום. משפחות חטופים ישבו ביציע והניפו שלט עם תמונות התצפיתניות והכיתוב "תסתכלו להן בעיניים" - וקראו "תחזירו אותם עכשיו".

נתניהו אמר כי "אני שומע את הקולות שאומרים לי קח מנהיגות ותיכנע. אני אומר לכם כאן, אני לא אכנע. לא אניף דגל לבן. אין תחליף לניצחון המוחלט. לפני כמה ימים הייתי בפיקוד צפון עם כוחותינו מול חיזבאללה, ימים אחדים קודם לכן הייתי בפיקוד דרום עם כוחותינו מול רפיח. ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה, להשיג ניצחון על חמאס, להשיב את כל חטופינו, להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום".

ראש הממשלה הוסיף: "לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות הנפלאות שלנו והלב נקרע. החטופים והחטופות תמיד בליבנו והם תמיד בראש מעייננו. אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המשא ומתן את המנדט שהוא מבקש, ולא נענה לבקשות שלו. קיבלתי חמש פניות של הצוות להרחיב את המנדט, ואישרתי את כולן. סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים".

"התדריכים השקריים שחוזרים על עצמם שאנחנו המכשול הם ספין שקרי, שלא רק פוגע במשפחות אלא מרחיק את השחרור ופוגע במשא ומתן. במקום שהלחץ יהיה מופנה כלפי סינוואר הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל, שמתבקשת שוב ושוב לעשות עוד ויתור ועוד ויתור. אז מדוע שסינוואר ייכנס ללחץ? הוא יושב בבונקר שלו ושמח שעושים בשבילו את העבודה. את הלחץ צריך להפגין בכיוון הנגדי נגד החמאס. ואנו עושים זאת. אנו נלחמים בעוצמה בצפון הרצועה, במרכזה, ברפיח".

על התקרית אמש ברצועה, בה נהרגו כ-35 פלסטינים, בעת חיסול בכירי חמאס, אמר ראש הממשלה: "אצלנו כל בלתי מעורב הוא טרגדיה, אצל חמאס זה אסטרטגיה. את הלחץ צריך להפעיל נגד החמאס ואנחנו עושים זאת. ברפיח פינינו מיליון תושבים בלתי מעורבים, ולמרות המאמץ העליון קרתה אתמול תקלה טראגית, אנחנו חוקרים את המקרים ונסיק את המסקנות".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:הכנסתבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה