בריאות ותזונה

סובלים מסוכרת? 5 דרכים למנוע נפילות סוכר במהלך היום

אם אתם סובלים מסוכרת או נוטים לכיוון הזה, אתם חייבים למנוע היפוגליקמיה - דהיינו ירידת סוכר פתאומית. איך עושים את זה? הנה 5 דרכים יעילות במיוחד

אא

כדי למנוע נפילות סוכר (היפוגליקמיה) במהלך היום, במיוחד עבור אנשים שעלולים להיות בסיכון עקב מצבים כמו סוכרת או היפוגליקמיה תגובתית, חשוב לשמור על רמות סוכר יציבות בדם.

להלן חמש דרכים שיעזרו במניעת נפילות סוכר:

אכלו ארוחות וחטיפים בריאים - בשעות קבועות

עקביות בתזמון הארוחות חיונית לניהול רמות הסוכר בדם. שאפו לאכול ארוחות מאוזנות הכוללות שילוב של פחמימות, חלבון ושומנים בריאים כל 3-4 שעות, וכללו בין לבין חטיפים במידת הצורך, כדי למנוע פערים ארוכים בין הארוחות.

בחרו מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך

בחרו בפחמימות מורכבות עם אינדקס גליקמי נמוך (GI) כדי לסייע בשמירה על רמות סוכר יציבות בדם. מזונות כמו דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, זרעים, ירקות לא עמילניים ופירות עם GI נמוך יכולים לסייע במניעת עליות וירידות מהירות ברמת הסוכר בדם.

צרכו חלבון ושומנים בריאים

חלבון ושומנים בריאים עוזרים להאט את ספיגת הפחמימות, מה שיכול לסייע במניעת ירידה פתאומית ברמות הסוכר בדם. צרכו מקורות של חלבון רזה (כגון עופות, דגים, טופו) ושומנים בריאים (כמו אבוקדו, אגוזים, זרעים, שמן זית) בארוחות ובחטיפים.

עקבו אחר תרופות והתאמת תרופות

אם יש לכם סוכרת ואתם נוטלים תרופות שיכולות להוריד את רמות הסוכר בדם (כגון אינסולין או תרופות מסוימות דרך הפה) - עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם הרופא שלכם כדי לנטר את רמות הסוכר בדם, ולהתאים את התרופות שלכם לפי הצורך, כדי למנוע היפוגליקמיה.

שתו מספיק מים - והגבילו אלכוהול

התייבשות יכולה להשפיע על רמות הסוכר בדם, לכן חשוב לשמור על לחות לאורך כל היום על ידי שתיית מים או נוזלים אחרים שאינם מכילים סוכר. הגבילו את צריכת האלכוהול, מכיוון שהיא עלולה להוביל לתנודות ברמות הסוכר בדם, ולהגביר את הסיכון להיפוגליקמיה.

תגיות:דרכיםסוכרתהיפוגליקמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה