בריאות ותזונה

זה מה שיקרה לגופכם אם תאכלו שזיף אחד ביום

מה הקשר בין נוגדי החמצון שקיימים בשזיפים, לבין בריאות הנפש? תתכוננו להפתעה

אא

בין אם אתם צורכים אותם בצורתם הטבעית דהיינו טריים ישירות מהעץ ובין אם מיובשים - כדאי שתדעו שהשזיפים הן אחת המתנות הגדולות ביותר שאתם יכולים להעניק לגופכם. 

היותם דלי קלוריות מחד ועתירי ויטמינים ומינרלים מאידך, הופכים את השזיפים לפרי מועדף על ידי תזונאים רבים שמבקשים לשלב אותו בתזונה המאוזנת. 

ויטמין C, ויטמין K וויטמין A הם רק חלק מהוויטמינים הנהדרים שהשזיפים מכילים, וזה עוד לא הכל: אחד היתרונות הבולטים של השזיפים הוא תכולת נוגדי החמצון הגבוהה שלהם, שמתקראים אנתוציאנינים. מחקרים הוכיחו כי אנתוציאנינים ונוגדי חמצון נוספים שנמצאים בשזיפים, עוזרים בהפחתת דלקות ומגנים על תאי הגוף מפני נזקים שונים, משום שהם נלחמים ברדיקלים חופשיים. מכאן גם ששזיפים עשויים להפחית את הסיכון למספר מחלות כרוניות כגון מחלות לב וסרטן. 

שזיפים הם גם מקור מצוין לסיבים תזונתיים, החיוניים לשמירה על מערכת עיכול בריאה. הסיבים עוזרים לווסת את תהליך העיכול, מונעים עצירות ומקדמים יציאות סדירות. בנוסף, בשזיפים יש חומרים בשם סורביטול ואיסאטין, שגם הם גורמים להמרצת היציאות הסדירות. 

מחקר שנעשה בבריטניה לפני כמה שנים הוכיח כי האשלגן שבשזיפים עוזר לשמירה על בריאות הלב והעצם. ויטמין K למעשה הוא זה שאראי על שמירת תהליך חילוף החומרים בעצמות. מחקר נוסף לא פחות מעניין הצביע על הקשר שבין נוגדי החמצון שבשזיפים לבין... בריאות הנפש. תאמינו או לא, אבל גם כאן נוגדי החמצון שבשזיפים עושים עבודה נפלאה בהפחתת דלקת ספציפית במוח - שמתהווה ברגע שאדם חווה דיכאון כרוני וירידה ביכולת הקוגניטיבית. לדברי מחברי המחקר, אכילת שזיף אחד ביום מפחיתה את הסיכון ללקות בדיכאון כרוני ובהפרעות במצבי הרוח. 

תגיות:יתרונותשזיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה