חדשות בעולם

"מעולם לא נתקלתי בשנאה עד מצב של רצח": הישראלי שהותקף בבלגיה משחזר

אמנון אוחנה, בן 64, הותקף בבלגיה לעיני בתו על ידי המון פרו-פלסטיני, לאחר שתלש סטיקר עם דגל פלסטין: "מעולם לא נתקלתי בשנאה עד מצב של רצח, שנאה בעיניים. אתה רואה לבן אדם בעיניים שהוא מוכן להרוג אותך"

התוקף הפרו-פלסטיני, כפי שתועד בסרטון. צילום מסךהתוקף הפרו-פלסטיני, כפי שתועד בסרטון. צילום מסך
אא

האנטישמיות עולה דרגה באירופה: אמנון אוחנה, בן 64, הותקף באכזריות בתחנת רכבת בבלגיה לאחר שהסיר סטיקרים נגד ישראל. האירוע החמור קרה בסוף השבוע לעיני בתו של אמנון, שגר בשנים האחרונות בבלגיה. הוא פונה לבית החולים עם שבר בלסת לאחר שהותקף על ידי פרו-פלסטינים נוספים והגיש תלונה במשטרה.

בתוכנית הבוקר עם ניב רסקין, אמר אוחנה כי הוא גר בבלגיה כבר שבע שנים. "הבת הגיעה לבקר אותי. החלטתי להראות לה את העיר ברוז', אחד המקומות היפים בבלגיה", סיפר. "בדרך חזרה הביתה הגענו לאזור תחנת הרכבת, ושם היה על עמוד מדבקה עם דגל פלסטין. הלכתי והורדתי את המדבקה. פתאום זיהיתי שיש משמאלי שווארמה של ערבי. יצאו משם כמויות של חבר'ה שצרחו 'יהודים רוצחים נשים, ילדים וטף'.  לא הקשבתי להם, המשכתי להסיר את המדבקה".

באותו שלב, הגיע גבר מאחור והכה את אוחנה באגרופים. כתוצאה מכך, הוא נפל על הרצפה. "התאוששתי די מהר והצלחתי לרוץ אחריו, לתפוס אותו, להשכיב אותו על הרצפה ולהחזיק בו. כשהוא ראה שהוא לא משתחרר מאחיזתי, הוא החל לצעוק לחבריו שיבואו לעזור לו. הגיעו אליי עוד שישה חבר'ה והתחילו לבעוט בי בפנים, בבטן, בכל חלקי הגוף, עד שהוא השתחרר וברח".

בתו של אוחנה הייתה לצידו כשהאירוע התרחש, וההמון צעק גם עליה. אוחנה מספר כי "כתוצאה מהאירוע נאספו שם המון ערבים, כולל ילדים ונוער, ביניהם גם כיתה אחת שהגיעה מהאזור הצרפתי. לקבוצה הזאת הייתה רכבת תוך 10 דקות מאותו רציף. לא עליתי לרציף, נתתי להם לעבור. תוך כדי שהם עלו לרציף, הם ירקו עלינו, קיללו אותנו, צרחו עלינו. אמרתי לבתי: 'בואי נזוז הצידה, ניתן להם לעלות, שיפרקו את כל מה שהם רוצים. לא נגיב להם'. כשהם עלו למעלה ילדה בת 17 חיממה אותם: 'זה הישראלי שהכה את המוסלמי'. היו שם שלושה חבר'ה, שהראשון בהם אפריקאי. הוא ירד במדרגות הנעות אליי וישר תקף אותי בבטן, הפיל אותי לרצפה. התחלתי להגן על עצמי עם הרגליים כדי שלא ייפגע לי בראש. תוך כדי זה שהוא תוקף אותי, הצטרפו אליו שני חבריו וברחו למעלה לרציף. הגשתי תלונה במשטרה על האירוע הזה. תקפו אותנו פעמיים בטווח 40 דקות".

כאמור, אוחנה הפצוע פונה לבית החולים, אך מבחינתו ההרגשה הנפשית הרבה יותר כואבת. "אני בן 64, הסתובבתי הרבה בעולם ובחיים שלי לא נתקלתי בכזאת שנאה לישראלים ויהודים. מעולם לא נתקלתי בשנאה עד מצב של רצח, שנאה בעיניים. אתה רואה לבן אדם בעיניים שהוא מוכן להרוג אותך. מעולם לא ראיתי את זה".

תגיות:חדשות בעולםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה