פורום מומחיות

האם אפשר למנוע נזק ממריבות ההורים ליד הילדים?

לפעמים אני מרגישה מתיחות וחוסר סבלנות עם בעלי, אנחנו מתווכחים בקול ליד הילדים. האם יש אפשרות לתקן?

(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

תקופת המלחמה היא תקופה מתוחה לי. לפעמים אני מרגישה מתיחות וחוסר סבלנות עם בעלי, אנחנו מתווכחים בקול ליד הילדים, אף על פי שאנחנו משתדלים שלא. האם יש אפשרות לתקן או לעשות משהו בעניין, כדי שלא ייגרם לילדים נזק?

כשילד רואה את אבא ואמא רבים / מתווכחים, הוא חווה אשמה גדולה. הוא בטוח שהוויכוח קשור אליו והוא האשם בכך, מה גם שבמקרים רבים הורים מערבים את הילדים בוויכוחים ביניהם, והילד עומד באמצע, חסר אונים ומפוחד (בפרט שזו תקופה שבה הילדים מרגישים חששות ופחדים גם ככה).

את חילוקי הדעות בין בני הזוג יש להשאיר לזמנים אחרים, שלא בנוכחות הילדים. ליד הילדים חשוב מאוד להשמיע דעה אחת שווה. כך הילד מרגיש בטוח ומוגן. הוא גם מעריך מאוד את דברי הוריו, וקשוב יותר, כי הרי אמא ואבא אחד. תמיד תצדיקו את הצד השני, כגון: "תעשה מה שאבא אמר", "אמא צודקת", "מה שאבא החליט".

ואם קרה שהתווכחתם ליד הילדים? דאגו להתפייס בנוכחותם! ודאו שהילד ראה שאתם מכבדים, מבקשים סליחה זה מזו. אף תסבירו להם שטעיתם ולא דיברתם יפה, וכעת הכל בסדר – כך תשמשו דוגמא אישית.

כבוד הדדי, אהבה והסכמה חשובים מאוד לחינוך ילדינו, ויוצרים ילדים רגועים יותר, שמחים יותר, בטוחים יותר ויציבים יותר. על הדרך אתם גם מרוויחים מתן ביטחון לילד בתקופה הכל כך לא בטוחה שבה אנחנו נמצאים כרגע. (יוכי דנחי – תומכת רגשית רב תחומית, מנחת הורים מומחית למשמעת וסמכות בשיטת אמהות מודעת)

תגיות:מריבותהוריםפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה