חדשות בארץ

מזעזע: זיכרונות מהלינץ' ברמאללה על קיר חסידי אומות העולם בפריז

אירוע מזעזע בבירה הצרפתית: על הקיר שבו חקוקים שמות 3,300 חסידי אומות העולם, שסיכנו את חייהם למען יהודים בשואה, רוססו ידיים מגואלות בדם - זכר ללינץ' הנורא ההוא

מוזיאון השואה בפריז (צילום: shutterstock)מוזיאון השואה בפריז (צילום: shutterstock)
אא

חודשיים לפני האולימפיאדה, גורמים אנטישמיים השחיתו את קיר חסידי אומות עולם שנמצא במוזיאון השואה בפריז, זאת כאות מחאה נגד ישראל. על הקיר חקוקים שמות 3,300 חסידי העולם, שסיכנו את חייהם למען יהודים בשואה. על הקיר רוסס גרפיטי עם שחזור ידיהם של מבצעי הלינץ' ברמאללה בשנת 2000.

האירוע המכוער התרחש, כך מתברר, בשיאו של יום הזיכרון (שני), כאשר ישראל מתאבלת על יותר מ-25 אלף החללים שנפלו בקרב על הגנת המולדת, ביניהם אלה שנפלו במלחמה הנוכחית.
ראש עיריית פריז, אן אידלגו, מסרה בתגובה לאירוע המכוער: "אמש הושחתה חומת צדיקים באנדרטת השואה. אני מגנה בתקיפות הגדולה ביותר את המעשים הבלתי נתפסים הללו. שום סיבה לא יכולה להצדיק השפלה כזו שמכתימה את זכרם של קורבנות השואה והצדיקים שהצילו יהודים תוך סיכון חייהם".

רק לאחרונה, בעקבות התגברות האנטישמיות באירופה, ניסה עיתונאי הולנדי לבדוק אם אירועי האלימות נגד יהודים אכן אמיתיים. הוא ערך ניסוי מעניין: חבש כיפה על ראשו והלך לבקר באזורים מוסלמיים, כדי לבחון את היחס שלו זוכים היהודים במקום.

המוסלמים במקום לא עברו על כך בשתיקה: הוא זכה לקללות, לאמירות אנטישמיות נגד יהודים וישראל וכמעט ספג מכות. הסרטון קיבל צפיות רבות. הוא עבר את רף חצי מיליון הצפיות בפייסבוק.

"יהודים זה סרטן", נשמע אחד מהעוברים ושבים צועק לעברו. אחד אחר צעק: "לשחרר את פלסטין". במקרה אחר, אחד המרואיינים חטף את המיקרופון וברח. אנשים אחרים צעקו לעברו: "חמאס, חמאס". באחד המקרים, רוכב אופניים צעקו לעברו: "אתם יהודים, אתם רוצחים", תוך שהוא מנסה להכות אותו. כאשר העיתונאי פנה לאישה כדי לדבר על שנאת היהודים באמסטרדם, היא קמה והלכה מבלי לדבר, לפני שמוסלמים אנטישמים ניסו להכות אותו.

תגיות:רמאללהלינץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה