חדשות בארץ

בכניסה לבית הנשיא: 132 חולצות צהובות, הזועקות את זעקת החטופים

מיצג ובו 132 חולצות צהובות הוצב בכניסה לבית הנשיא. כל אחת מהחולצות עוצבה בעיצוב אישי, ומסמלת מידע על אחד מהחטופים

כפיר ביבס. שאו תפילה עבורוכפיר ביבס. שאו תפילה עבורו
אא

הבוקר (שלישי) מתקיים בבית הנשיא טקס החיילים המצטיינים המסורתי בסימן גיבורי המלחמה, ויוענקו בו אותות הנשיא ל-120 החיילים המצטיינים.

בכניסה למשכן הוצב מיצג של 132 חולצות צהובות, המסמלות את זעקתם של החטופות והחטופים המוחזקים בשבי חמאס.

132 החולצות, שכל אחת מהן, כאמור, מסמלת חטוף או חטופה, עוצבו בעיצוב אישי ובאופן שמגלה מידע נוסף על החטוף או החטופה אשר אותה חולצה מייצגת. כל חולצה מציגה פרט יקר ערך עבור החטופים, תחומי עניין או סמל המזוהה עם הרגע הנורא בו נחטפו.

את החולצות של משפחת ביבס, יצרה יזמית המיצג יעל רוזנשטיין שניידרמן ומשפחתה. על חולצתו של ירדן ביבס, אבי המשפחה, מצוייר גזע עץ המתאר אותו כבסיס איתן של המשפחה החטופה, על חולצתה של שירי ביבס, האם, מצויירת לביאה המתארת את סיפור חטיפתה של שירי וילדיה אריאל וכפיר. בתחתית ציורה של שירי מצויר מצד אחד את קיבוץ ניר עוז הפורח ובצידו השני את עזה החרבה.

על חולצתו של כפיר ביבס, בן 9 חודשים בלבד בהיחטפו, מצוירת בובת הפיל הוורוד ומסביבו גדר תיל, הפיל הוורוד הוא בובה שכפיר השאיר מאחור, הבובה איתה הוא מצולם בתמונתו הקוראת להשיבו הביתה, על חולצתו של אריאל ביבס בן ה-4 מצוירות שורת רכבות המסמלות את התמימות שבילדות. התמימות שנגוזה ברגע החטיפה האכזרי וב-7 חודשי השבי שלאחריה.

את חולצתה של החטופה אגם ברגר ציירו מכיניסטיות ממכינת גל, המכינה שאגם הייתה בה, יחד עם קבוצת קורצאק. בחולצה מצוירת מעין אישה שמחוברת בגופה לכינור, ההפיכה של הכינור לחלק מגופה של אדם מסמל את אהבתה לנגינה, ואת התקווה שתשוב אלינו במהרה ותחזור לנגן על כינורה האהוב.

את חולצתה של החטופה שני לוק עיצבה ליהי הוד, על החולצה מצוירות הראסטות שכה מאפיינות את החיות של שני, ואת הרוח החופשייה שהייתה.

המיצג נעשה ביוזמת יעל רוזנשטיין שניידרמן בשיתוף עם מכינת גל, המכינה שאגם ברגר, החטופה בעזה הייתה בה. לצידם לקחו חלק במיצג אמנים נוספים ומגוונים ביניהם מעצבים ויוצרים מבצלאל, HIT ושנקר.

אנא שאו תפילה למען החטופים:

{א} שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה: {ב} אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: {ג} אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: {ד} כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: {ה} קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: {ו} נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: {ז} יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: {ח} וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: (פ)
אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל
הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה
הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה
הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם
וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה
וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה
וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה
הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב
וְנֹאמַר אָמֵן
תגיות:חטופיםמלחמהכפיר ביבס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה