מעניין

"תמיד אעמוד לצד ישראל והעם היהודי": ג'רי סיינפלד חווה אנטישמיות בארה"ב

השחקן היהודי קיבל תואר לשם כבוד מאוניברסיטת דיוק. מספר סטודנטים עזבו את המקום במחאה, עם דגל פלסטין, כשאחרים הריעו לו. כזכור, לאחרונה הוא נחת בישראל ונפגש עם משפחות החטופים

(צילום: מטה המשפחות)(צילום: מטה המשפחות)
אא

השחקן היהודי-אמריקאי, ג'רי סיינפלד, הגיע לאחרונה לישראל כדי לתמוך במדינה. הוא נפגש עם משפחות החטופים וביקר בקיבוצים שחוו את האסון הנורא. שלשום (ראשון) הגיע סיינפלד לאוניברסיטת דיוק כדי לקבל תואר לשם כבוד. כשניגש לשאת את נאומו התקבל בקריאות בוז, כשחלק מהסטודנטים עזבו במחאה.

סיינפלד היה אמור לקבל את התואר, כשלפתע החלו צעקות בוז וקריאות לשחרור פלסטין מצד סטודנטים, שבחרו למחות על כך שהוא תומך בישראל. אחד מאותם סטודנטים צולם כשהוא יוצא מהמקום עם דגל פלסטין. בעקבות המחאה, מאות סטודנטים שנותרו במקום הריעו לסיינפלד וקיבלו אותו בתשואות.

בנאומו סיינפלד לא התייחס למלחמה. כזכור, לפני כחודשיים וחצי הותקף סיינפלד בניו יורק בידי מפגינים שקראו לעברו "אתה תומך ברצח עם", מה שלא הפריע לו להמשיך באותו קו.

כזכור, עם נחיתתו בישראל, סיינפלד ומשפחתו הגיעו למטה המשפחות לפגישה מרגשת עם נציגי משפחות החטופים ועם חטופים ששבו מעזה. הוא אמר למשפחות כי הוא "חש מחויבות עמוקה להעלאת המודעות בכל העולם לנושא החטופים אשר חייהם בסכנה מיידית".

זאת ממש לא הפעם הראשונה שסיינפלד מתייצב לצד ישראל. לאחרונה הוא סיפר כי הוא גר בקיבוץ כשהיה בן 16, והודה כי לבו נשבר מהאירועים בישראל. הוא כתב: "אני תמיד אעמוד לצד ישראל והעם היהודי".

אשתו של סיינפלד, ג'סיקה, הצטרפה גם היא למסע שלו ואמרה: "רצינו לראות במו עינינו את תוצאות המתקפה. ראינו בתים שבהם משפחות עונו, נורו, הופגזו ונשרפו בחיים. עמדנו בשטח שבו מאות נערים בפסטיבל מוזיקה נרצחו ונחטפו. עם כמה שהיה כואב להיות במקומות הללו, מה שאזכור יותר מכל זה את האנשים שפגשנו בישראל - גיבורים שהצילו אלפי אנשים חיים. צעירים מניו יורק שהגיעו לעבוד בחוות כדי להחליף את מי שיצאו להילחם נגד חמאס. בני ערובה ששוחררו ומשפחות חטופים שעדיין בשבי שעברו טראומה אך עדיין מבקשים לעזור. אנשים יוצאי דופן שהתאגדו כדי לספק סיוע חירום באמצעות שירות אזרחי.

"זה היה הביקור החמישי שלי בישראל - ומעולם לא ראיתי מדינה מאוחדת יותר", הוסיפה. "אנשים מכל תחומי החיים, מחיילים פצועים ועד משפחות של פעילי שלום שאמהותיהם, אבותיהם או אחיהם נרצחו או עדיין מוחזקים בשבי בעזה. הזוועה מחקה פילוגים בתוך ישראל. כולם התאחדו למען מטרה נעלה יותר - להביס את חמאס, לבנות ישראל טובה ובטוחה יותר, ועולם טוב יותר ובטוח יותר".

 
 
 
תגיות:אנטישמיותג'רי סיינפלדמשפחות החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה