חדשות בארץ

משפחות שכולות באיגרת ליום הזיכרון: "ביום קדוש זה, נשים כולנו את המחלוקות בצד"

משפחות שכולות מפורום "הגבורה" פרסמו איגרת וקראו למשפחות שאיבדו את יקיריהן "להיות גאות בנופלים". קריאה נוספת הופנתה לציבור הרחב ולפוליטיקאים: "השאירו את הטקסים, את בתי העלמין, את האולפנים - לאחדות, לזיכרון למורשת"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משפחות שכולות לחיילים שנפלו במלחמת "חרבות ברזל", המשתייכות לפורום "הגבורה", פרסמו היום (ראשון), ערב יום הזיכרון, איגרת למשפחות השכולות וקראו להן "להיות גאות בנופלים". באיגרת הן קראו לאזרחי המדינה ובמיוחד למשפחות שכולות "לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד סביב זיכרון הנופלים. השאירו את הטקסים, את בתי העלמין, את האולפנים - לאחדות, לזיכרון למורשת".

הפורום מאגד משפחות לחיילים שנפלו במהלך מלחמת "חרבות ברזל", והמשפחות ביקשו שלא לבזות את נציגי המדינה שמגיעים לבתי העלמין, וכן לא לפגוע בקדושת היום הקדוש. כמן ביקשו המשפחות לחזק את החיילים שנמצאים כעת בחזית, ו"ממשיכים בגבורה את המלחמה שבה נפלו יקיריהן".

באיגרת כותבות המשפחות, "אנו משפחות נופלי חרבות הברזל, נכנסים לראשונה השנה, ליום הקדוש, כמשפחות שכולות. אנו הצטרפנו השנה, מחד מתוך כאב גדול ועצום, אך מנגד בגאווה עצומה ובראש מורם למשפחת השכול העצומה. משפחה שאיש לא רוצה להיות חבר בה, אך משפחה שאיש לא יכול לעמוד במחיצתה. יקירינו יצאו לקרב בגאווה, עזבו הכל ורצו למען המדינה, למען אחינו תושבי הדרום והצפון, למען אחינו החטופים, מתוך תחושת שליחות וגודל השעה - למען ניצחון ישראל".

כמו כן נכתב באיגרת, "המשפחה גדולה, הדעות רבות, האתגרים רבים, הכאב עצום. למען הנופלים, למען המשפחות, למען חיילנו שעוד בחזית -  ביום קדוש זה, נשים כולנו את המחלוקות בצד, נשים כולנו, ליום אחד את המפלג בצד - נתאחד כולנו יחד, סביב נופלינו, סביב המאחד, סביב המורשת המדהימה שהשאיר כל נופל. אנא ללא פילוג, ללא ריב, ללא מתח. השכול של כולם הוא, של הפרטיים, של נציגי המדינה, של כל נציגי הציבור של כלל משפחות הנופלים. אנא אל תבזו את הנופלים, אל תבזו את נציגיהם אל תפגעו ביום הקדוש".

לסיום נכתב: "ביום זה נזכור את הנופלים, אבל לא נשכח את חיילנו שבחזית, נחזק את קברניטי המלחמה - בצה"ל, בהנהגה. נאמר להם 'חזקו ואמצו', המשיכו בגאווה את השליחות שהחלו הנופלים, ולא זכו לסיים, מלאו את צוואתם ונצחו את אויבינו. זוהי חובתנו גם לנופלים, אך גם לחיים. משפחות יקרות, אחינו לשכול - היו גאים בנופלים, ביקירנו שיצאו, ולא חזרו. גבורתם, נחישותם ואמונתם - הם עתידנו כאן. הזילו דמעה, אך היו גאים. כאבו - אבל ראו את העתיד שבנפילתם סללו לנו. יחד, בצילם ובגבורתם - ננצח. עם ישראל חי".

במקביל, פורום תקווה, המאגד משפחות חטופים, פרסם הודעה מטעמו: "עם כניסתם של יום הזכרון ויום העצמאות, משפחות חטופים מטעם פורום תקווה מבקשים להשתתף בצערן של משפחות הנופלים ונפגעי הטרור. בפרט משפחות שזו להן השנה הראשונה בארועי השכול. חיזוק מיוחד למשפחות השכולות שגופות בניהם עדיין בשבי ומשמשות קלף מיקוח. אנו משתתפים בצער המשפחות שמאז שמחת תורה נתונות בכאב גדול. מחזקים את הורי החיילים אשר בניהם מסרו את נפשם למען השבת יקירינו לביתם בשלום".

המשפחות ביקשו להוסיף חיזוק גם לכוחות צה"ל וזרועות הביטחון: "אנו מחזקים את חיילי צה"ל ומפקדיו שגם ברגעים אלה נלחמים ברפיח וברחבי הרצועה, שממשיכים את הלחץ על החמאס ומוסרים את נפשם כדי להשיב את יקירינו".

תגיות:יום הזכרוןפורום הגבורהאגרת למשפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה