חדשות בארץ

דיווח: חמאס דורש הפסקת אש לשלושה חודשים, כתנאי לשיחות

הקטארים הציעו לישראל ולחמאס לשגר משלחות לדוחא ביום רביעי הקרוב. בארה"ב ציינו כי הסיבה לעצירת המשא ומתן הוא דרישה חדשה של חמאס להפסקת אש של 90 יום. בישראל סירבו לכך

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

קטאר, המתווכת בין ישראל לחמאס, הציעה היום (מוצאי שבת) לישראל ולחמאס לשגר ביום רביעי הקרוב משלחות לבירתה דוחא, בניסיון לחדש את השיחות שיובילו לעסקה לשחרור חטופים. בישראל טרם השיבו להצעה, אך בחדשות 12 דווח כי היא לא נפסלה על הסף.

גורמים בישראל אמרו ל-ynet כי "המו"מ לא התפוצץ", אך הדגישו כי הוא יימשך "אם יהיו תשובות מחמאס שאפשר לעבוד איתן". הגורמים הדגישו כי "כולם מנסים, אבל במקביל ללחימה עצימה". מוקדם יותר דיווח העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי נמשכים המאמצים הבינלאומיים להגיע להסכם.

בינתיים, בניסיון נוסף ללחוץ על ישראל לקבל את דרישותיו, ארגון הטרור פרסם סרטון שבו נראה אחד החטופים, נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו, ולא ברור מתי הוא צולם. אימו, חנה פרי, שוחררה בעסקת החטופים הראשונה, אחרי 49 ימים בשבי. אחיו רועי נרצח בטבח בשמחת תורה.

בארה"ב דיווחו כי הסיבה להפסקת המגעים בין ישראל לחמאס, בשיחות שהיו השבוע בקהיר בירת מצרים, היא דרישה חדשה של חמאס להאריך את הפסקת האש בשלב הראשון מ-40 יום לשלושה חודשים. בישראל טענו כי הסכמה לדרישה כמוה כסיום הלחימה.

סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חייה, אמר לערוץ "אל-ערבי": "המשא ומתן דורך במקום תחת זחלי הטנקים ברפיח. מדובר בשיח של אש. ישראל מעוניינת להחזיר את החטופים בלחץ האש, וזאת שגיאה, כי בעבר שחררנו חטופים רק במשא ומתן".

עוד הוסיף אל-חייה: "כל פעם שישראל וחמאס מתקרבות להסכם ישראל הופכת את השולחן ושבה לנקודת האפס. דרישותינו נותרו כשהיו: הפסקת הלחימה, נסיגה כוללת של צה"ל מהרצועה, שיבה ללא הגבלה של עקורים לבתיהם, אספקה לתושבי עזה ואחר כך הסכם חילופין".

תגיות:חטופים בעזהמשא ומתן לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה