פרשת השבוע לילדים

לאן נעלם פושקא התרנגול?

פושקא התרנגול החליט לצאת לטיול לבדו במדבר, והחיפושים אחריו מתרחבים. האם יצליחו להחזיר אותו הביתה?

אא

שלום ילדים, מה שלומכם? זה שוב אני, פושקא התרנגול. אתמול קראתי את פרשת השבוע. אתם יודעים מה הפרשה שנקרא בשבת הקרובה? כן, פרשת קדושים. בפרשה קראתי שה' מצווה את עם ישראל להיות קדושים, ומיד החלטתי: אני רוצה להיות קדוש וצדיק. איך אני עושה זאת? מיד עלה במוחי רעיון: ארזתי בתיק קטן קצת בגדים, גרעינים כמו שכל תרנגול אוהב וכמובן מים. כשהתיק שלי היה מוכן, שמתי אותו על כתפי, ועפתי הרחק, למדבר הכי רחוק שאני מכיר. כשהגעתי, מצאתי הר גבוה, ואז הנחתי את התיק, ונחתי מהדרך הארוכה שעשיתי עד למדבר. אט-אט העיניים שלי נעצמו, ונרדמתי בשינה מתוקה. לפתע הטלפון שלי צלצל, וקטע את שנתי. קפצתי בבהלה, וכמה מהנוצות שלי התעופפו. "מי זה?", שאלתי, מנסה לחשוב מי מפריע לי במדבר השקט והקסום שאני נמצא בו.

"אתה צריך לחזור הביתה, כולם דואגים לך!"

"פושקא, איפה אתה?". זה היה הרב שלי, הוא היה נשמע מבוהל. "אני?", שאלתי והבטתי סביבי, מנסה לחפש שלט או אבן שכתוב עליה לאיזה מדבר עפתי כשעזבתי את הלול. "אני נמצא במדבר, יושב על הר גבוה", עניתי כשלא מצאתי רמז לשמו של המקום שבו אני נמצא. הרב שלי לא נשמע שמח, ואפילו היה נשמע מודאג: "חיפשתי אותך במשך שעות ארוכות, פושקא. בבית הספר, במגרש המשחקים, התקשרתי לחברים שלך, ואף אחד לא ידע היכן אתה". הקשבתי בשקט, ואז הרגעתי את הרב שלי. סיפרתי לו שעפתי רחוק, ואחזור עוד הרבה זמן: "הלכתי להתבודד", אמרתי לו, "אני נמצא עכשיו על הר לבדי, ואהיה כאן מספר שבועות". "מה?", הרב שלי נדהם. "כן", הגבתי בחיוך, אבל הרב שלי לא אהב את הרעיון בכלל: "פושקא, אתה צריך לחזור הביתה, כולם דואגים לך!", הוא אמר. לא הסכמתי, ואז סיפרתי לו את מה שלמדתי: "בפרשת השבוע הקב"ה אמר לנו 'קדושים תהיו, כי קדוש אני ה' אלוקיכם'. אני רוצה להיות קדוש, ולכן יצאתי להתבודדות ארוכה".

מה עושה תרנגול כשהוא מבין שטעה?

הרב התחיל להבין מה קרה, ושאל אותי בעדינות: "פושקא היקר, אתה רוצה להיות קדוש, כאשר אתה לבד על ההר?". "כן", השבתי באומץ. "כאן אין לי משפחה או חברים שאני יכול לכעוס עליהם, או חלילה לדבר עליהם לשון הרע. זה מקום מושלם כדי להתקדש בו". שמעתי את הרב מחייך, "פושקא, יכול להיות שלא קראת את כל פרשת השבוע? אני חושב שפספסת מספר פסוקים. בפרשת השבוע ה' אומר לנו שכדי להתקדש אנו צריכים לקיים את מצוותיו. למשל: "מפני שיבה תקום", כיבוד הורים ומצוות נוספות וחשובות. פושקא, איך אתה יכול לקיים את כל אלו אם אתה נמצא לבד על ההר? איך תוכל לכבד את ההורים או לקום לכבודו של אדם מבוגר? אתה מבין, להיות קדוש זה לא להתנתק מהעולם, אלא לחיות יחד עם החברים והמשפחה, ולזכור שהקדושה נמצאת בכל המצוות שאנו עושים: כשאנו מכבדים חבר, כשאנו מתגברים על הכעס". הקשבתי בכבוד לרב החכם שלי, ואת האמת שנדהמתי. הוא אמר דברים נכונים כל כך, ורציתי כבר לחזור ללול שלי כדי לקיים את כל המצוות החשובות שכתובות בתורה.

"אבל מה אעשה עכשיו? איך ארד מההר הגבוה ואגיע לבית בבטחה?", נבהלתי פתאום, והבנתי שאני לא יודע את הדרך חזרה הביתה. "אל תדאג, יחידת חילוץ בדרך אליך", הרגיע אותי הרב. ואכן, קול רועש של מסוק קטע את קולו, והמסוק הוריד חבל ארוך כדי לחלץ אותי. אתם מבינים ילדים? כדי להיות קדושים וצדיקים אנחנו לא צריכים לנסוע הרחק. כל מצווה קטנה שאנחנו עושים גורמת לנו להיות טובים יותר, ובכך אנחנו משמחים את ה'. להתראות!

רוצים לצפות בסדרה המלאה? הכנסו עכשיו לסדרת "בקטנה עם פושקא וחברים" >

תגיות:פרשת השבועקדושיםפושקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה