בריאות ותזונה

יש 4 סוגי שינה - לאן אתם שייכים ומה זה אומר עליכם?

לא כולם ישנים בצורה דומה. מחקר חדש מגלה איזה סוג של שינה אתם חווים והאם אתם זקוקים ליועץ שינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש כאלה שישנים על הבטן ויש כאלה שמעדיפים על הגב, יש כאלה שמצליחים להירדם מהר ולאחרים לוקח קצת יותר זמן. האם שאלתם את עצמכם פעם מהו סוג השינה שלכם?

חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה ערכו מחקר שעוזר לאנשים לקבוע את סוג השינה שלהם. הממצאים שפורסמו הגיעו על בסיס סקר בקרב יותר מ-3,600 איש בגיל העמידה בארה"ב, שנבדקו במהלך עשור שלם.

המשתתפים דיווחו על המצב הבריאותי ומדדים כמו משך השינה, שביעות רצון ועוד. בהתאם לתוצאות, סווגו המשתתפים לאחד מארבעה סוגי שינה שונים:

1. אנשים שישנים היטב ובעלי הרגלי שינה אידיאליים.

2. "אנשי סוף השבוע": אנשים שישנו בצורה לא סדירה בימי חול, וישנו זמן רב יותר בסופי השבוע.

3. אנשים עם נדודי שינה.

4. "אנשי התנומות": כאלה שישנו היטב, אבל בעיקר דרך תנומות במהלך היום.

"ארבע הקטגוריות שהם הסבירו היו דרך טובה לסכם את סוג המטופלים שמגיעים למרפאה שלנו", אמר ד"ר קנת לי, מנהל רפואי במרכז להפרעות שינה לרפואה באוניברסיטת שיקגו. "ברור שאנחנו לא רואים את אלה שישנים היטב. אם אתה ישן היטב, אתה לא הולך לראות רופא שינה. אבל לעתים קרובות אנו רואים את הקטגוריות האחרות".

לאורך תקופת המחקר, כך התברר, סוג השינה של המשתתפים נשאר זהה. מחברת המחקר, סומי חי, סיכמה: "התוצאות עשויות להצביע על כך שקשה מאוד לשנות את הרגלי השינה, כיוון שבריאות השינה מוטבעת באורח החיים הכללי שלנו. זה עשוי גם להצביע על כך שאנשים עדיין לא יודעים על חשיבות השינה שלהם ועל נושא בריאות השינה".

החוקרים מצאו שמי שסובל מנדודי שינה נוטה לפתח סוכרת, מחלות לב וכלי דם ודיכאון. לי הוסיף כי "יש הרבה יתרונות בריאותיים במונחים של שינה אופטימלית. שינה נותנת למוח הזדמנות להתחדש ולכן זה עוזר לנקות הרבה מהדברים שהמוח שלך צריך לנקות".

"הדאגה שלי עם תנומות קצרות היא שזו עשויה להצביע על בעיית שינה בסיסית - כמו, למשל, אי שינה מספקת או שינה באיכות ירודה", טוענת פרופסור מירה טאדרוס, מבית הספר לרפואה בניו יורק. "חשוב אם מישהו שם לב שהוא צריך לנמנם כשלא היה צריך לנמנם לפני כן, או סתם מוצא את זמן לישון אחר הצהריים כדי באמת להעריך את השינה ואת איכותה".

תגיות:מחקרשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה