חדשות בארץ

גורם ישראלי: "חמאס חצה את כל הקווים האדומים"

משלחת ישראל עדיין בקהיר והמצרים, כמו גם האמריקנים, לוחצים על ישראל להסכים לעסקה. גורם בארץ: אין סימנים לפריצת דרך". שר ההגנה האמריקני אישר כי המשך הסיוע הביטחוני ייבחן"

ראשי קבינט המלחמה (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)ראשי קבינט המלחמה (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

קבינט המלחמה יתכנס הערב (רביעי) כדי לדון בעסקה לשחרור חטופים ובהודעה האמריקנית על כי המשך הסיוע הצבאי לישראל ייבחן.  

שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, הגיע היום לארץ, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש המוסד דדי ברנע ואישר בשיחה עם רויטרס: "בוחנים את הסיוע הביטחוני לטווח הקרוב, בהקשר של האירועים המתפתחים ברפיח. היה ברור מההתחלה שישראל צריכה להיות אחראית לאזרחים ברפיח. הושהה משלוח אחד של תחמושת. ארה"ב לא קבעה סופית כיצד להמשיך עם השהיית המשלוח לישראל". גורם ישראלי אמר ל-NBC: "אנחנו מתוסכלים מאוד מהחלטת ארה"ב לעכב משלוחי נשק".

התחושה בישראל היא כי האמריקנים מגבירים את הלחץ למנוע את המשך הלחימה. גם המצרים העבירו מסר לישראל לפיו "אי התפשרותה של ישראל עלולה לדחוף את מצרים לבחון מחדש את תפקידה כמתווכת במשא ומתן בתקופה הקרובה. על ישראל לעמוד בהסכמים שנחתמו בין שני הצדדים, בין היתר לגבי הפעילות בציר פילדלפי ומעבר רפיח".

המשלחת הישראלית לשיחות שוהה עדיין במצרים, אך על פי דיווח בחדשות 12 היא עדכנה את שרי הקבינט כי "אין פריצת דרך במשא ומתן". האמריקנים הודו כי חמאס לא הביע הסכמה להצעה שהונחה בפניו, אלא הניח הצעה חדשה משלו, ושינה סעיפים שלגביהם הובהר לארגון בעבר כי ישראל לא תסכים לכלול אותם. האמריקנים ציינו עם זאת כי ניתן להתבסס על הצעת החמאס.

על פי הדיווח בחדשות 12 גורמים מדיניים בישראל ציינו כי "תשובת חמאס אינה מקובלת וחוצה את כל הקווים האדומים של ישראל. היא בלתי מתקבלת על הדעת בכל זווית ופרמטר. למרות זאת, הצוות המקצועי יחתור לצמצום פערים ולניסיון לקדם הסכמות לעסקה והוא מצויד במנדט רחב ומרחב פעולה משמעותי".

תגיות:קבינט המלחמהעסקה לשחרור חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה