ונשמרתם

בעקבות מקרה נדיר: האם ניתן להישאר משותק בגלל אכילה מקופסת שימורים?

צעירה בת 23 אושפזה בארה"ב כתוצאה מהרעלת מזון שנגרמה אחרי שאכלה מקופסת שימורים. מה אומרים המומחים? "חשוב לשים לב לקופסת השימורים עצמה לפני שאוכלים ממנה – לוודא שהיא בתוקף, שהצורה שלה שלמה, שהיא לא מנופחת"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אישה צעירה שנותרה משותקת לחלוטין אחרי אכילת מרק מקופסת שימורים, גרמה לתקשורת בארצות הברית לתהות: האם מסוכן לאכול ירקות משימורים? קלאודיה דה אלבקורקי סלדה, 23, היא תושבת סאו פאולו שבברזיל ובימים האחרונים היא אושפזה בקולורדו, ארה"ב, לאחר שנגרמה לה הרעלה מצריכת מזון מקופסת שימורים. הדבר הוביל לשיבוש חמור במערכת העצבים והיא נותרה משותקת עד שהרופאים הבינו מה גרם לכך.

"יום אחד קלאודיה עזבה את העבודה מוקדם כי היא לא הרגישה טוב. היא התקלחה, אכלה ארוחת ערב והלכה למיטה", אמרה אחותה, לואיזה, לתקשורת בברזיל. "אחרי זמן קצר, היא סבלה מקוצר נשימה, סחרחורת והתחילה לראות מעורפל. היא שלחה הודעה לחברים שלה שיבואו לבדוק מה מצבה, אבל הם הגיעו רק בבוקר. עד אז המצב כבר ממש החמיר. היא בקושי נשמה והפנים שלה היו משותקות".

בוטוליזם היא המחלה ממנה סבלה – מדובר בהרעלה שמתרחשת בעקבות חשיפה לחיידק ספציפי, שמשבש את מערכת העצבים בגוף ועלול לגרום לשיתוק. הוא מועבר בדרך כלל דרך מזון.

ד"ר מרינה תמיד צדקין, זיהומולוגית, הסבירה לאתר N12 כי מדובר בחיידק מסוכן. "הוא עלול לגרום לתסמינים נוירולוגים קשים, לתחושה כללית רעה, לחולשת שרירים ועפעפיים וכן לשיתוק", אמרה. "ראשית, חשוב לשים לב לקופסת השימורים עצמה לפני שאוכלים ממנה – לוודא שהיא בתוקף, שהצורה שלה שלמה, שהיא לא מנופחת, מנוקבת או עקומה – כל אלה עלולים לרמז על חיידקים שהצליחו לחדור לקופסה, שאמורה להיות אטומה. שנית, אני ממליצה להימנע מלצרוך את תוכן המוצר מעבר ליומיים, ורצוי מאוד להעביר את המזון לקופסת זכוכית ולשמור אותה במקרר".

היא הוסיפה כי אנשים בעלי מערכת חיסון ירודה הם אלה שצריכים להישמר במיוחד. עוד ציינה, כי מרקים מקופסה הם המסוכנים ביותר. "החדשות הטובות הן שבארץ דווקא פחות מקובל לצרוך אותן. בארה"ב, לעומת זאת, הן יותר פופולריות. בכל מקרה, אם צורכים מרק מקופסת שימורים, אני ממליצה להרתיח אותו בסיר לפני האכילה, וכך לצמצם את הסיכוי לנזק. עשרות אנשים בעולם מתים מהרעלת בוטוליזם בכל שנה. למעשה, 5 מתוך מאה אנשים שיסבלו מהזיהום ימותו. החיידק נפוץ בעיקר בקופסאות שימורים סטנדרטיות ממתכת ופחות בקופסאות פלסטיק או זכוכית".

תגיות:שיתוקקופסאת שימורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה