חדשות בארץ

הובא למנוחות הלוחם שנהרג בשוגג בעזה

כאלף בני אדם נענו לקריאה ללוות את רס"ר במיל' קלקידן מהרי, שנפל במהלך החג, מפגז שנורה בשוגג על המבנה בו שהה. אביו נפטר ואימו עדיין מתגוררת באתיופיה ולכן לא נכחה בהלוויה

רס"ר מהרי קלקידן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רס"ר מהרי קלקידן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין הצבאי באשדוד הובא אחר הצהריים (רביעי) למנוחות לוחם צה"ל, רס"ר (במיל') קלקידן מהרי. הוא נהרג במהלך החג, ביום ראשון, מפגז שנורה בשוגג על המבנה בו שהה.

באירוע נפל בנוסף רס"ר במיל' עידו אביב, בן 28 מכרמיאל, לוחם במסייעת שריון. שני לוחמים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה. לוחם נוסף נפצע באורח קשה מירי נ"ט שנורה לעבר הכוח בעת חילוץ הנפגעים.

מהרי, בן 37 במותו, לו תשעה אחים ואחיות, היה חייל בודד ואימו קיבלה את הבשורה על נפילתו באתיופיה. חבריו קראו למי שיכול שיגיע ללוות אותו בדרכו האחרונה, גם בשל העובדה שהלוחמים מהגדוד בו שירת עדיין נמצאים בתוך הרצועה.

את רוב חייו הבוגרים העביר מהרי באופקים, עבד בתחום הביטחון, ולפני שנתיים עשה שינוי מקצועי כשהפך לנהג אוטובוס של חברת דן במרכז ועבר לגור בפתח תקווה.

מהרי הוא דודה של דוברת חדשות 13, טל זרביב מנור, שספדה לו: "קלקידן, דוד שלי, האח הקטן של אמא, נפל בקרב בעזה. צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציוניים, האופטימיים, אוהבי האדם והארץ. נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו. זה שעלה לארץ לבד בגיל 18, השאיר את אימו האהובה באתיופיה ויצא בנחישות להגשים חלום".

היא הוסיפה: "את הזעקה שיצאה מתוכה כשהתבשרה בביתה באדיס אבבה על מות הבן הלוחם - שמענו עד ירושלים, והלב רעד. קלקידן. השארת אחריך אותנו, ואנחנו בלעדיך. משפחה של לבבות מרוסקים, באתיופיה ובישראל. אנחנו אוהבים אותך וגאים בך ומסרבים להיפרד".

אחותו של מהדי, אלזה, ספדה: "זו הייתה גאווה עבורך לשרת עבור המולדת. היה לך חיבור עמוק לשורשים שלנו, לתרבות, לערכים והמידות של בית הורינו והקהילה שלנו, וזה הוביל והוליך אותך בדרך שלך. החלום של אבא היה להביא אותך לארץ ישראל, מדינת היהודים, כדי שתהיה כאן איתנו. החלום התגשם. הסתכלת על כולם בגובה העיניים, במבט מתבייש ומושפל ובהקשבה. היית איש רודף שלום ופשרה, איש של חסד גמור, תמיד נרתמת לעזור לכולם בכל דבר ועניין".

"היית איש חרוץ שלא פחד מעבודה קשה. אף פעם לא מתלונן, מקשיב, לא מקטר ולא כועס, תמיד בשמחה ועם ניצוץ בעיניים ואהבה לחיים. הפצת אור גדול בכל מקום שבו היית, הלכת ופנית. כל כך הרבה מידות טובות היו בך, שזה הפסד גדול לכולנו שאתה כבר לא פה איתנו. אבל אנחנו מנסים להתנחם ומתנחמים בזה שהקדוש ברוך הוא לוקח לצידו רק את המובחרים ביותר, הטובים ביותר. מתנחמים בזה שמתת על קידוש ה' וקידוש הארץ שכל כך אהבת".

חברו למילואים, אדם ברקן, ספד לו: "היית לוחם למופת וקרן אור של טוב ואופטימיות. פגשתי את מהרי בקיץ 2009 בפלוגת טירונים בבא"ח גולני, הוא הטירון ואני מפקד כיתה במחלקה אחרת. נפגשנו שוב במילואים. באחד האימונים הראשונים דיברנו על החיים. המון שיחות לאורך השנים, ראיתי בעיניי איך הפכת מטירון מלא מוטיבציה לאזרח מדהים, בונה את עצמך שלב אחרי שלב בבחישות ובסבלנות. מעולם לא התלוננת, אף פעם לא סיפרת שקשה, הסברת שזאת הדרך שבה אתה הולך ושבחרת ליהנות מהדרך. תודה על המזכרות שהשארת לנו, אחי. אזכור אותך אמיץ, מחייך ואופטימי".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזלמהרי קלקידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה