חדשות בארץ

מבקר המדינה לנתניהו ולרמטכ"ל: "שתפו פעולה עם חקירת מחדל שמחת תורה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פנה בכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה "למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה". דורש למסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת על אירועי שמחת תורה

אנגלמן (צילום: דוברות מבקר המדינה)אנגלמן (צילום: דוברות מבקר המדינה)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן שלח היום (רביעי) מכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בדרישה "למלא אחר חובתם החוקית לשתף פעולה עם ביקורת המדינה ולמסור כל מסמך הנדרש לצורך הביקורת".

אנגלמן מתייחס לבדיקות הראשוניות שהוא עורך בנוגע לימים שקדמו למתקפת החמאס על יישובי העוטף בשמחת תורה. לדברי המבקר, "חובתי הציבורית והערכית כמבקר המדינה היא לבצע ביקורת מקיפה על המחדל הגדול בתולדות המדינה, טבח שמחת תורה בשבעה באוקטובר. אנשי משרדי נמצאים כעת בעיצומה של ביקורת בעשרות נושאים ואנו בודקים את התנהלות כלל הדרגים - המדיני, הצבאי והאזרחי. אחרי יותר מחצי שנה של מלחמה, אזרחי ישראל זכאים לתשובות בדבר אחריותם של כלל הגורמים, הנסיבות והאחראים למחדל - ומוסד מבקר המדינה נחוש לספק אותן".

המבקר מציין כי הביקורת החלה בדרג המדיני והאזרחי, במשרד הביטחון ובגופי הביטחון השונים, וכעת היא תחל בצורה מדורגת בצה"ל. לכן, המבקר קרא לראש הממשלה ולרמטכ"ל להורות לאנשיהם לפעול על פי החוק, ולשתף פעולה עם צוותי הביקורת, "באופן שיבטיח את ביצועה כמתחייב בחוק".

נתניהו השיב למבקר המדינה, שקרא לו לשתף פעולה עם חקירת 7 באוקטובר: "מכתבו הגיע אלינו דרך התקשורת. בניגוד לנטען, משרד ראש הממשלה משתף פעולה באופן מלא. זו התנגחות מיותרת בזמן מלחמה".

כזכור, הלוי הודיע לפני כחודש וחצי שבכוונת צה"ל לבצע תחקירים "נוקבים ועמוקים", אך אלה יחלו אחרי המלחמה. בפנייתו היום לרמטכ"ל כתב מבקר המדינה: "כיבדתי את בקשתך להשהות את הביקורת על מחדל ה-7 באוקטובר בשלושה חודשים, אולם אלה חלפו, מאז הצטמצמה המלחמה וקצינים בכירים הודיעו על הפרישה, ובכל זאת צה"ל אינו משתף פעולה עם מבקר המדינה".

במכתב אל נתניהו כתב אנגלמן כי "מזכירות הממשלה והמטה לביטחון לאומי מסרבים להעביר מסמכים בנוגע למחדל ה-7 באוקטובר, אלא רק כאלה מתקופת שנתיים לפני המחדל, ולא שנים קודם לכן".

תגיות:מתניהו אנגלמןמלחמת חרבות ברזלדו"ח מבקר המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה