חדשות בארץ

"כתוב בתורה 'לא תיקום ולא תיטור'": המתיישבת ששברה את הרשת עונה לפלסטיני

אישה עם כיסוי ראש צולמה כשהיא נשאלת אם היהודים חוגגים כשפלסטינים מתים. התשובה שלה, בצירוף משפטים מהתורה שתומכים בכך, השאירה את הצופים פעורי פה

יישוב ביהודה ושומרון, צילום אילוסטרציה (קרדיט: חיים גולדברג / פלאש 90)יישוב ביהודה ושומרון, צילום אילוסטרציה (קרדיט: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

בימים האחרונים הופץ ברשת סרטון ויראלי, בה נראית אזרחית ישראלית, מתיישבת מאזור יהודה ושומרון, עונה לעיתונאי פלסטיני על השאלה "מדוע אתם, היהודים, חוגגים כאשר פלסטינים מתים?". התשובה שלה השאירו אותו המומה וזכתה לתהודה ברשת, כשרבים גיבו את ישראל בעקבות התשובה הנהדרת שלה.

אותה ישראלית, חובשת כיסוי ראש, ענתה למראיין באנגלית, אך ציינה בעברית פסוקים מהתנ"ך שתומכים בגרסתה, לפיה היהודים אינם שמחים כאשר אדם שאינו יהודי מת.

"אנחנו אף פעם לא חוגגים. אף פעם. כשאדם נהרג, זה גורם לי להרגיש כאב", ענתה למראיין על השאלה. הוא שאל האם מדובר גם בפלסטינים, וזו ענתה: "גם. זה בן אדם. אף אדם לא אמור למות בהרג. אבל, זה מכעיס אותי שהם חוגגים אחרי שהם הרגו אחד מאיתנו. אנחנו אף פעם לא חוגגים, אנחנו אף פעם לא מחלקים לאנשים ממתקים או דברים כאלה. אני מרגישה צער כשבני אדם מתים".

מאוחר יותר, המראיין ניסה להקשות שוב. על השאלה האם אף אחד בישראל לא עושה את זה היא ענתה: "אף אחד בישראל שהוא יהודי, לא עושה את זה. הם חוגגים. אתה יודע, לאחר ששני הילדים נהרגו בחווארה, הם חגגו. הישראלים לא. אף אחד לא חגג. זו לא הדרך שבה יהודים מתנהגים".

על השאלה מה אותה אישה תעשה אם שכן שלה יחגוג כשפלסטיני מת. היא ענתה: "אין שכנים סביבי שחוגגים כשמישהו מת. אף אחד לא חוגג כשאחר מת. כתוב בתורה: 'לא תיקום ולא תיטור'. אז אנחנו לא חוגגים, אם יש מלחמה הוגנת. כשמשהו לא בסדר, אני לא אתן לאף אחד להרוג אותי. הקם להורגך, השכם להורגו. אם יש מישהו שרוצה להרוג אותי, אני הולכת לקום ולהרוג אותו. אני מצטערת, הוא רוצה להרוג אותי, אני לא נשארת ככה ומחכה. אני מתכוונת להגנה עצמית".

תגיות:מוותפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה