חדשות בארץ

בעקבות הפחתות שכר: ארגון המורים הודיע על שביתה בחמישי

הלימודים בחינוך העל יסודי יפתחו באיחור – מה הסיבה, מתי המורים ייכנסו לכיתות ומדוע המורים מלינים על אי קבלת השכר בזמן ששבתו?

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עוד הסלמה במערכת היחסים של המורים העל יסודיים עם משרד האוצר: ארגון המורים הודיע על שביתת בת שעתיים שתיכנס לתוקף מחר (חמישי) בכל החינוך העל יסודי. לפיכך, הלימודים יחלו בשעה 10:00, ולא כרגיל. ההחלטה ניתנה בשל הוראת משרד האוצר לנכות למורים בחינוך העל יסודי שכר בעקבות העיצומים שהחלו בחודש מרץ.

בארגון המורים טוענים כי בעקבות ההחלטה הם מתכוונים לנהוג בצעדים נוספים. יו"ר הארגון, רן ארז, הודיע: "שר האוצר חייב להבין שלא נאפשר את הפרטת מערכת החינוך, ולא נאפשר להפוך את המורים לעובדי קבלן".

המשא ומתן בין האוצר לארגון לא מצליח בשל מחלוקת לגבי הסיכום שהושג בסוף אוגוסט, יממה לפני תחילת שנת הלימודים. באוצר טוענים כי יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הסכים כי ייכללו מספר מוגבל של חוזים אישיים, אך ארז טוען שזה לא נכון. כזכור, לפני כחודש השביתה מועצת התלמידים הארצית את הלימודים, זאת בטענה שסכסוך העבודה נמשך ללא פתרון.

המורים החלו בעיצומים בחודש מרץ: הם נמנעו ממתן ציונים, הפסיקו את יום העבודה בשעה 15:30, השביתו טיולים ועוד. לכן הממונה על השכר, אפי מלכין, הודיע לרשויות המקומיות, שמשלמות את שכרם, כי יש לנכות למורים שכר בשל העובדה שהם לא עבדו. מלכין שלח גם תעריף: על אי מתן ציונים נוכו 5% לכיתה, על הימנעות מאסיפת הורים או דחייתה - 2.5%. בנוסף, הוא הורה לנכות מקדמות בסך 2,400 שקל שהמורים קיבלו.

בשל ההחלטה הזאת, ארגון המורים העל יסודיים הודיע כי יחריף את העיצומים כשהחל מאתמול, יום החזרה ללימודים, לא בוצעו פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר. כעת, הסכסוך עולה מדרגה והחל ממחר המורים לא ייכנסו לכיתות לפני השעה עשר.

תגיות:שביתהארגון המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה