חדשות בארץ

תקיפות נרחבות ברצועה - מחבלים חוסלו בתקיפה בסג'עייה

צה"ל תקף מטרות בנוסייראת ובמרחב מרכז הרצועה. שני אוגדות שהוצאו מעזה החלו באימונים לקראת השלב הבא בלחימה. חיל האוויר תקף בלבנון בתגובה לירי שבוצע לעבר מטולה

פעילות ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

היום ה-207 למלחמה וכוחות צה"ל הפועלים בעזה תקפו היום (שלישי) שורה של מטרות במרכז הרצועה ובפאתי העיר עזה.

עיקר התקיפות בוצעו באמצעות חיל האוויר, אך גם חיל התותחנים ביצע ירי ארטילרי לאזורים הדרומיים והמזרחיים של העיר עזה, ועל מחנה נוסייראת. הפלסטינים דיווחו על תקיפות צה"ל בעיירה אל-מוגראקה, במרכז רצועת עזה, ועל תקיפה מן הים לעבר מרכז הרצועה. כמו כן, דווח על תקיפה של כוחות צה"ל בדיר אל-בלח ועל חיסול מחבלים בסג'עייה.

האוגדות שיצאו מעזה החלו באימונים

דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 162 וכוחות אוגדה 98 החלו באימונים "לחיזוק הכשירות לקראת המשך המלחמה ברצועת עזה". הכוחות קיימו תהליכי הגברת כשירות והערכות וביצעו מופעי למידה והפקת לקחים מהמלחמה עד כה.

אוגדה 162, אשר יצאה בשבוע האחרון מהרצועה לאחר חצי שנה של לחימה בצפון ומרכז רצועת עזה, ואוגדה 98 אשר סיימה את לחימתה הממושכת של למעלה מארבעה חודשי תמרון בחאן יונס, השלימו את תהליכי נוהל הקרב ואישורי תוכניות לקראת המשך המלחמה ברצועת עזה.

מפקדות האוגדות והחטיבות ואנשי המילואים קיימו ימי למידה מקצועי בכל הרמות וביצעו שיחות פיקודיות על המשך משימתם. כמו כן, בוצעו תרגילי מפקדות להפקת לקחים ושיפור האפקטיביות בשדה הקרב. נמסר כי "מפקדי האוגדות השלימו את אישורי התוכניות למשימות הבאות וכעת ממשיכים בהגברת הכשירות בכלל המערכים ובאימונים".

בצה"ל הוסיפו כי כחלק מנוהל הקרב, צוותי הטכנולוגיה והאחזקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה באוגדות, ביצעו מגוון טיפולים לכלל הכלים המשוריינים לטובת הגברת הכשירות ללחימה רציפה.

טילים שוגרו למטולה, נגרם נזק למבנה

ארבעה טילי נ"ט שוגרו אחר הצהריים אל מבנים במטולה. נגרם נזק לאחד המבנים אך לא דווח על נפגעים. בתגובה חיל האוויר תקף מספר מבנים צבאיים בשימוש חיזבאללה, במרחב דרום לבנון, בהם שהו מחבלי הארגון. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו להסרת איום מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתקיפה בעזה ולבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה