חדשות בארץ

דרישה בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה - נתניהו: "בית הדין בא להילחם בנו"

בית הדין הפלילי הבינלאומי שוקל להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונגד הרמטכ"ל ושר הביטחון. הנימוק: "המצב ההומניטרי הקשה בעזה". בישראל פועלים מול ארה"ב כדי שתתערב ותמנע את הצעד

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

בישיבת הממשלה שנערכה היום (שלישי) עלה לדיון החשש מהוצאת צווי מעצר, על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי, נגד ראשי המדינה והצבא בישראל. ראש הממשלה שוחח שלשום על כך עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, וביקש את התערבותו.

התובע הראשי בבית הדין הבינלאומי, כרים חאן, ביקש מהשופטים לשקול את הצעד, הכולל גם הוצאת צווי מעצר נגד ראשי החמאס, וטענתו המרכזית היא "הפרה של הדין הבינלאומי ויצירת מצבי רעב בעזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לצווי המעצר ואמר: "יש פה מערך עולמי של אנטישמיות. כשאנחנו מותקפים כולם בעדנו כביכול, וכשאנחנו יוצאים להגן על עצמנו כולם נגדנו. בית הדין בהאג, שהוקם לאחר השואה כדי להבטיח שלעולם לא עוד, מונע מהמדינה היהודית להגן על עצמה כאשר מנסים להשמיד אותה ולבצע בפועל שואה נוספת. לא יהיה, אין לנו מדינה אחרת, לא ניתן שישמידו אותנו. לעולם לא יהיה עוד, אנחנו צריכים אישור בשביל להגן על עצמנו? כל חייל צריך אישור מבית הדין כדי לפעול? לעולם לא עוד, זה כעת, זה עכשיו. בית הדין בהאג בא כעת להילחם בנו".

בתוך כך, רוסיה אמרה היום כי ארצות הברית "נוהגת בצביעות בכך שהיא מתנגדת לחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי את ישראל, אבל תומכת בצווי המעצר שהוצאו נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין".

הסנטור הדמוקרט ג'ון פטרמן קרא לנשיא ביידן להתערב מול בית הדין הפלילי ובהודעה שפרסם כתב: "החלטה על צווי מעצר תהווה מכה אנושה לסמכות השיפוט של בית הדין ולעמדתו המוסרית". אתמול אמרה דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן פייר, כי ארצות הברית לא תומכת בחקירת בית הדין את ישראל, ולא סבורה שיש לו סמכות שיפוטית לכך.

כזכור, בית הדין חוקר את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, ואת תגובת צה"ל מאז. ‏שר החוץ ישראל כץ תקף אף הוא את בית הדין ואמר: "ארכי רוצחים כמו חמינאי, נסראללה וסינוואר ממתינים בתקווה לבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג כדי שישפוט את ישראל. איזה אבסורד".

תגיות:בית הדין הפלילי הבינלאומיצווי מעצר נגד ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה