חדשות בארץ

ישראל הבהירה למצרים: "שחרור חטופים או תקיפה ברפיח"

משלחת מצרית ביקרה בארץ והציעה: 20 חטופים תמורת שלושה שבועות הפסקת אש והימנעות מתקיפה ברפיח. ישראל הודיעה כי היא מוכנה לשחרורם של 33 חטופים. אות חיים התקבל משניים מהם, בסרטון שפרסם החמאס

עמרי מירן וקית' סיגל (צילום: מתוך הסרטון, באישור המשפחות)עמרי מירן וקית' סיגל (צילום: מתוך הסרטון, באישור המשפחות)
אא

ישראל הבהירה למתווכים המצרים כי אם החמאס לא ייענה בחיוב להצעה לשחרר בזמן הקרוב 33 חטופים, צה"ל יתקוף ברפיח. היום (מוצאי שבת) חידדה ישראל את התשובה, והוסיפה כי היא מצפה לתשובת חמאס בתוך 48 שעות.

משלחת מצרית, מורכבת בעיקר מאנשי מודיעין, נפגשה אתמול עם ראש המוסד דדי ברנע ועם ראש השב"כ רונן בר. המצרים העלו הצעה: שחרור 20 חטופים, הפוגה של שלושה שבועות והימנעות מתקיפה ברפיח. כמו כן הציעו כי ישראל תיסוג מציר נצרים ותאפשר חזרה של כמה עשרות אלפי עזתיים לצפון הרצועה.

בישראל הודיעו כי הם דורשים את שחרורם של 33 חטופים, שעונים על הקריטריונים: נשים, חיילות, חולים, מבוגרים ופצועים. למצרים הובהר כי זה מספר החטופים המינימלי שישראל מצפה שישוחררו בהפוגה הקרובה.

בכיר בחמאס אמר ל"אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי הארגון "עדיין בוחן את ההצעה המצרית, אך אין ציפיות גבוהות לקבלה אלא אם יבוצעו בה תיקונים יסודיים". לדבריו, "ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית. היא אינה נותנת תשובות ברורות לסוגייה הנסיגה והפסקת האש הכוללת".

הטרור הפסיכולוגי נמשך: אות חיים משני חטופים

חמאס פרסם היום סרטון בו נראים שניים מהחטופים, עמרי מירן וקית' סיגל. השניים נחטפו בשמחת תורה מבתיהם בכפר עזה וניר עוז. הסרטון פורסם ימים אחדים לאחר פרסום סרטון של חטוף נוסף,  הירש גולדברג-פולין.

סיגל, מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם רעייתו, אביבה אדריאן סיגל, ששוחררה מהשבי אחרי 51 ימים ברצועת עזה. מירן נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו, אשתו לישי והבנות, רוני בת שנתיים ועלמא בת חצי שנה.

מטה משפחות החטופים מסר כי משפחות סיגל ומירן מאשרות את השימוש בסרטון שפרסם חמאס, שבו נראים החטופים עמרי מירן (47) וקית' סיגל (64). "מוסר את אהבתי למשפחה", אמר סיגל. "יש לי זיכרונות יפים מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד". מירן אמר בסרטון: "אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים ושלמים ובריאים". סביר להניח שהדברים שנאמרים בסרטון הוכתבו על ידי המחבלים, כחלק מהטרור הפסיכולוגי של חמאס.

דני מירן, אביו של עמרי, הגיב לאות החיים ממנו ששחרר חמאס: "כולי נרגש עד דמעות, כפי שחשבתי הוא עם זקן כמוני. לאחר שראיתי את הסרטון הזה בכיתי שעה שלמה מהתרגשות. אני משוכנע שחמאס בשל לעסקה".

אביבה סיגל (62) שנחטפה מביתה יחד עם בעלה קית' ושוחררה בהמשך, התייחסה לסרטון של בעלה שחמאס פרסם: "קית', אני אוהבת אותך. אנחנו נילחם, נילחם עד שתחזור". בנותיו, שיר ואילן, אמרו: "לראות את אבא היום רק מדגיש לכולנו עד כמה אנחנו חייבים עסקה כמה שיותר מהר שתחזיר את כולם הביתה".

תגיות:חטופים בעזהמתווה הפסקת אשמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה