חדשות בארץ

אביו של החטוף שתועד בסרטון החמאס: "זה סרטון שאף הורה לא רוצה לראות"

ג'ון גולדברג פולין התייחס לסרטון שפרסם אמש החמאס, בו נראה בנו הירש, השבוי בעזה, בחיים. המשפחה התירה לפרסום את מרבית חלקי התיעוד. האב: "סימן חיים ראשון מאז חטיפתו. הוא היה חזק ויישאר חזק"

החטוף הירש גולדברג פולין (צילום: מתוך סרטון, באישור המשפחה)החטוף הירש גולדברג פולין (צילום: מתוך סרטון, באישור המשפחה)
אא

החמאס פרסם אמש סרטון בו נראה הירש גולדברג פולין, הצעיר בן ה-23 שנחטף לעזה מאתר המסיבה ברעים. משפחתו התירה לפרסום את הסרטון והיום (חמישי) התייחס אביו לתיעוד.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר האב, ג'ון: "הירש נראה נפוח, לא יודעים מה הסיבה. אבל הוא נשמע חזק. אני ואשתי ישבנו רק שנינו וצפינו בסרטון ובכינו, לא ידענו שהוא בחיים. זה אות חיים ראשון מאז החטיפה. ראיתי אותו כבר 20 פעמים. לראות את הסרטון של הירש זה מדהים. הוקל לנו לראות אותו בחיים".

היום התברר כי הסרטון הועבר לאמריקנים לפני מספר ימים, והתקשורת הקטארית דיווחה כי הוא צולם בלחץ שהממשל הקטארי הפעיל על חמאס, לבקשת האמריקנים. הירש מחזיק באזרחות כפולה, ישראלית -אמריקנית.

אביו של החטוף הוסיף כי "זה נראה לנו שהוא מקריא משהו שמישהו כתב לו. אבל החלק שאני מתרכז בו זה החלק האחרון, שאפילו אם קרא אותו - הוא דיבר ישר אלי, לאשתי רייצ'ל ולבנות שלנו ליבי ואורלי, ואמר לנו שהוא מתגעגע אלינו. אנחנו לוקחים את זה כאמת. לשמוע אותו אומר את זה באמת חיזק מצד אחד, מצד שני אנחנו כבר יותר מ-200 ימים עובדים להחזרת החטופים, וזה הרגע שאסור להפסיק".

לדברי ג'ון, המשפחה שמעה על הסרטון אחרי שעלה לטלגרם, ואז נחשפה אליו. "צפינו בו באותו הזמן שכולם ראו אותו. כהורים אנחנו מכירים טוב טוב את הילדים שלנו ויש סיבות לדאגה מבחינת הבריאות. דיברנו עם כמה גורמים, אנחנו יודעים שגם הם צופים בסרטון כדי להבין מה הם יכולים לקחת מזה. אנחנו מחכים לעוד מידע מהממשלה. זה סרטון שאף הורה לא רוצה לראות, אבל התייחסנו לזה שהוא עומד על הרגליים, ומעלה את עצמו לטנדר. מאז אני אומר לכולם: 'הוא היה חזק אז, והוא ממשיך להיות חזק".

בחלק שהמשפחה התירה לפרסום נשמע הירש אומר: "אימא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם מאוד ומתגעגע אליכם מאוד. אני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה. אני יודע שאתם עושים הכול כדי שאני אחזור הביתה כמה שיותר מהר. אני צריך שתישארו חזקים בשבילי ולא להפסיק להילחם עד שאני וכל אחד ואחת מהחטופים יחזור הביתה בשלום. אני מצפה ומקווה להיות אתכם בקרוב, אחרי שכל השיגעון הזה ייגמר. אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה".

במערכת הביטחון ציינו כי הסרטון צולם ככל הנראה בשבוע שעבר, שכן החטוף נשמע אומר כי הוא כמעט 200 יום בשבי.

ב-CNN דווח כי ממשל ביידן אישר כי קיבל לידיו את הסרטון ביום שני, יומיים לפני שחמאס פרסם אותו. גורמים בממשל נמצאים מאז בקשר עם משפחתו של גולדברג-פולין. ה-FBI, כך דווח, בוחן את הסרטון עבור כל ראיה ומידע אפשריים על מצבו של החטוף.

סגן דובר מחלקת המדינה של ארה״ב, ודנט פאטל, התייחס לסרטון שחמאס פרסם: "אנחנו בוחנים את אמינותו. אם הוא אמיתי, זה עוד דוגמה לכך שחמאס מעדיף להחזיק חטופים במקום לסיים את המלחמה ולסיים את המצוקה של האזרחים בעזה. יש עסקה על השולחן - שחררו את החולים, את הזקנים, את הנשים ותהיה הפסקת אש".

פאטל הוסיף כי "כל הסיטואציה לא מקובלת עלינו - מאז 7 באוקטובר הדגשנו שכל חטוף צריך להיות משוחרר. העולם שכח אולי שחמאס הוא זה שהתחיל את המלחמה והוא זה שיכול לסיים אותה. הירש צריך להיות עם המשפחה שלו ואנחנו, כולל הנשיא ביידן, לא ננוח לרגע עד שזה יקרה".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, סיפר כי הנשיא ביידן נפגש אמש עם אביגיל עידן בת ה-4, שהוריה נרצחו והיא שוחררה מהשבי של חמאס אחרי חודשיים.

סאליבן אמר שהפגישה עם אביגיל, "הזכירה לנשיא שיש עוד אמריקנים ואחרים שמוחזקים על ידי חמאס ושאנחנו חייבים לעבוד כל יום כדי להשיב אותם". הוא הוסיף: "אביגיל ומשפחתה עדיין חיים עם הטראומה של אובדן יקיריהם וההחזקה בשבי, אבל זה היה גם רגע משמח כי היא חזרה בשלום למשפחתה. מבחינת הנשיא המפגש גם היה תזכורת כמה חשוב לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר את החטופים מעזה ולהגיע להפסקת אש".

דובר צה"ל: "עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה"

תא"ל דניאל הגרי התייחס לסרטון, בהצרה מסר לתקשורת: "חמאס פרסם סרטון של הירש גולדברג-פולין. נער ישראלי-אמריקאי שחגג עם חבריו בפסטיבל המוסיקה בנובה, ונחטף באכזריות על ידי חמאס. הירש מוחזק על ידי חמאס בעזה למעלה מ-200 ימים. 133 חטופים עדיין מוחזקים על ידי חמאס בעזה, בתנאים לא אנושיים. עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום בעזה".

הגרי הוסיף: "זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו. סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם. להוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון, הלב שלנו איתכם".

תגיות:חטופים בעזההירש גולדברג פולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה