מעניין

שתתה מיץ תפוזים 40 ימים ברציפות – לא תאמינו מה קרה לה

תושבת אוסטרליה ערכה ניסוי, במהלכו שתתה רק מיץ תפוזים ולא הכניסה שום מזון אחר לגופה. מה קרה לה, והאם זה מומלץ?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנה אוסבורן מאוסטרליה עלתה לאחרונה לכותרות, לאחר שסיפרה לעוקביה כי החליטה לשתות מיץ תפוזים במשך 40 ימים ברצף. לטענתה, היא חשה בריאה ולא הושפעה באופן מיוחד.

אוסבורן מוכרת מאוד באינסטגרם, במיוחד בקרב המקומיים. היא ממליצה על אורח חיים שכולל בעיקר פירות וכמעט לא צורכת מאכלים אחרים. לפי מומחי בריאות, שיטת האכילה הזאת ממש לא בריאה לגוף, משום שהיא לא מספקת כמות מספקת של קלוריות. יחד עם זאת, אוסבורן ואחרים נמשכים לאתגרים כאלה. לאחרונה היא שיתפה את עוקביה בתהליך ודיווחה כל כמה ימים איך היא מרגישה. "חל אצלי שיפור במישור הרגשי והפיזי", היא טענה לאחר ששתתה מיץ תפוזים במשך 40 ימים ברציפות.

מיץ תפוזים עשיר מאוד בוויטמין C והוא גם חשוב מאוד לחיזוק מערכת החיסון וגם לבריאות הלב. כוס מיץ תפוזים מכילה 67 אחוזים מהכמות היומית המומלצת של ויטמין C ו-15 אחוזים מהכמות היומית המומלצת של חומצה פולית. כמובן שמדובר במיץ תפוזים המכיל 100 אחוזי פרי ולא במיץ התעשייתי שמכיל ברובו מים וסוכר. בנוסף, הוא עשיר בנוגדי חמצון שחיוניים לשמירה על הבריאות הכללית ועוזרים בהגנה מפני מחלות כרוניות כגון מחלות לב, סרטן ועוד. 

צריכת מיץ תפוזים מפחיתה מספר גורמי סיכון למחלות לב, משום שהיא עוזרת למבוגרים להעלות את רמות הכולסטרול הטוב ולהפחית את הכולסטרול הרע. המיץ עוזר להפחית גם מצבים של דלקות. כמה מחקרים מצאו שלמיץ תפוזים יש תכונות אנטי דלקתיות שיכולות להפחית את רמות הדלקת ולסייע במניעת מחלות כרוניות.

ולסיום, מיץ תפוזים יכול לסייע במניעת אבנים בכליות. מחקר מצא שאנשים ששתו מיץ תפוזים לפחות פעם ביום היו בסיכון נמוך ב-12 אחוזים לפתח אבנים בכליות בהשוואה לאלו ששתו פחות.

תגיות:מיץ תפוזיםפירות סחוטיםויטמין C

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה