חדשות בארץ

דריכות גבוהה במערכת הביטחון - חשש מפיגועי טרור

אלפי שוטרים התפרסו בריכוזי הקהל כדי להגביר את תחושת הביטחון וצה"ל תיגבר כוחות ברחבי יו"ש. בהמשך לפיגוע הדריסה בירושלים: המחבלים משתייכים לחמולות תומכות חמאס

זירת הפיגוע בירושלים (Chaim Goldberg/Flash90)זירת הפיגוע בירושלים (Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בכל ימי חול המועד, ועד אחרי צאת שביעי של פסח, מערכת הביטחון תישאר בדריכות גבוהה. כך אישרו היום (שלישי) במשטרה ובצה"ל. זאת, עקב חשש מפיגועי טרור, בדגש על יו"ש וירושלים.

אלפי שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבים יתפרסו לאורך ימי החג בריכוזי הקהל, במטרה לתת מענה לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור.

במשטרה ציינו כי "מטרת ההיערכות המוגברת היא להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח". דגש הושם על ירושלים מאחר ואליה צפויים להגיע אלפי מבקרים, וכן תערך ברכת הכוהנים בכותל המערבי, שאליו צפויים להגיע עשרות אלפי מתפללים.

גם בצה"ל הוכרזה כוננות גבוהה ותוגברו הכוחות ביו"ש ולאורך קו התפר. 22 גדודים של צה"ל נפרשו ביו"ש ובבקעת הירדן, כשהמטרה העיקרית היא סיכול פיגועים.

דובר צה"ל מסר כי "גם במהלך חג הפסח צה"ל ממשיך בפעילות מבצעית ובכוננות מלאה בכל הגזרות. בפיקוד הדרום, אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב של חטיבת הנח"ל פתחו במבצע לסיכול טרור במרחב מסדרון מרכז הרצועה. בפיקוד הצפון, כוחות רבים של צה"ל, ביבשה, באוויר ובים, פרוסים לאורך הגבול הצפוני מהחרמון ועד ראש הנקרה, בהגנה חזקה ובמוכנות להתקפה. בפיקוד המרכז, כוחות צה"ל פרוסים וממשיכים במאמץ ההגנה וערוכים לשמירה על הצירים ולסיכול טרור".

המחבלים שפעלו בירושלים משתייכים לחמאס

בהמשך לפיגוע אתמול בירושלים, הוברר כי שני המחבלים, בני 18 מחברון, משתייכים לחמולות תומכות חמאס. המחבלים דרסו תחילה שלושה צעירים, שעסקו בביעור חמץ, ופצעו אותם קל. לאחר מכן תכננו לירות בקבוצת מתפללים, אך כשל בנשק מנע אסון.

התחקיר העלה כי המחבלים, מעתז אבו ע'למה וחאתם קוואסמה, הם תלמידי תיכון מבית הספר "א-צנאעיה" בחברון. רבים מבני משפחותיהם הם תומכי חמאס וחלק מהם פעלו בעבר בזרוע הצבאית של חמאס בחברון.

חאתם הוא קרוב משפחתו של עבדאללה קוואסמה, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בחברון, שחוסל ב 2003. מעתז הוא אחיינו של ג'האד אבו ע'למה, שהיה מראשוני פעילי החוליות של עז א-דין אלקסאם בגדה.

תגיות:פיגוע בירושליםכוננות ביטחונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה