חדשות בארץ

חדשות החג: גשש צה"ל נהרג בקרב ברצועה; צה"ל חוזר לפעול בבית לאהיא

מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה ליומה ה-200 וצה"ל חזר לפעול גם בבית חאנון, במקביל ללחימה בגבול הלבנון. חמאס הודיע כי מנהיגיו לא יעברו מקטאר לטורקיה, והמשא ומתן לא יחודש ללא נסיגת צה"ל מעזה. שרב כבד צפוי החל ממחר

אא

גשש צה"ל נהרג בקרב בעזה - דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל (במיל') סאלם אלכרישאת, בן 42 מאבו רובייעה, נהרג בקרב עם מחבלים בצפון הרצועה. רס"ל אלכרישאת היה גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו.

200 יום למלחמת "חרבות ברזל" - לחימה בצפון ובעזה: "יום קרב" ממושך בין צה"ל לחיזבאללה, מאז הבוקר, בגבול הצפון. צה"ל חיסל שני בכירים בחיזבאללה, והארגון שיגר עשרות רקטות ומספר כטב"מים לעבר הצפון, לראשונה גם לאזור הקריות. בעזה, צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות מרפיח וכוחות נכנסו לבית חאנון ובית לאהיא, לאחר שזוהו מהן שיגורים לעבר יישובי העוטף.

החמאס שב ומאיים להגביר את הלחימה ומודיע כי בכיריו לא יעזבו את קטאר - דובר החמאס, אבו עוביידה, פרסם הצהרה באמצעות התקשורת הפלסטינית. לדבריו, "הלחימה תוגבר, האויב רק יקצור בושה ותבוסה. נמשיך בתקיפות ובהתנגדות שלנו, כל עוד תוקפנות הכיבוש או נוכחותו תימשך על כל סנטימטר מאדמתנו. לא נוותר על הזכויות הבסיסיות של עמנו ובראשן נסיגה, הסרת המצור ושיבת העקורים לבתיהם".

במקביל, דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, אמר במסיבת עיתונאים כי כל עוד נמשכים מאמצי התיווך בין ישראל לחמאס, אין כל הצדקה לכך שהארגון יעזוב את דוחא. "חמאס יישאר בדוחא כל עוד נוכחותו שימושית וחיובית לתיווך", הדגיש, "לא קיבלנו החלטה לגבי התיווך או הנוכחות של מנהיגי חמאס בדוחא. מנהיגי חמאס נמצאים בדוחא ואין הגבלות לגבי יציאתם או כניסתם לקטאר". בכך שללה דובר אתה אפשרות שהלשכה המדינית של חמאס תענה בחיוב להצעת נשיא טורקיה, טאיפרג'פ ארדואן, להגר לאנקרה.

בצל הסנקציות שהאמריקנים שוקלים להטיל עליהם, שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם לוחמי גדוד "נצח יהודה" - שר הביטחון נפגש עם חיילי הגדוד בגבול הרצועה ובשיחה עם הלוחמים אמר להם: "אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור, מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר".

חיילי "נצח יהודה" של חטיבת כפיר עמדו השבוע במוקד החדשות, לאחר שממשל ביידן הודיע כי יטיל עליהם סנקציות ויימנע חימושם בנשק, לאור טענות פלסטינים על אלימות לכאורה כלפיהם מצד חיילי הגדוד. צה"ל הכחיש את הטענות האמריקניות, וראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההצעה לסקציות כ"כשל ערכי ואבסורד".

שר החוץ של בריטניה לחמאס: "שחררו את החטופים" - שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, אמר בהצהרה לעיתונות בארצו כי "לפני 200 ימים ביצע חמאס את המתקפה הקטלנית ביותר על העם היהודי מאז השואה. 200 ימים לאחר המתקפה, חטופים נותרו בשבי, ויקיריהם ממשיכים להתמודד עם סבל בלתי נתפס. היום אנחנו קוראים שוב לחמאס - שחררו את החטופים הביתה".

באוצר בוחנים את האפשרות לעלות את המע"מ כבר בחודש יולי - אנשי המשרד החלו בדיונים על ההצעה להעלות מיסים עוד השנה, נוכח הגרעון ההולך וגדל, שעלול להיות גבוה מ-8% לעומת התחזית בתקציב, שדיברה על גירעון של 6.6%. השבוע הועלתה הצעה, שתיבחן כעת, להעלות את שיעור מס ערך מוסף כבר ב-1 ביולי 2024, במקום ב-1 בינואר 2025. העלאתו תביא לעליית מחירי כל המוצרים והשירותים במשק, למעט פירות וירקות.

מד"א מזהיר מפני גל החום הכבד - החל ממחר, רביעי, ישרור במשך כיומיים גל חום כבד ושרב, שעל פי החזאים לא נצפה בחודש אפריל מה כשלושים שנה. על רקע גל החום הצפוי, במד"א מזהירים מפני פגיעות העלולות להיגרם מכך.

הטמפרטורות בחול המועד של פסח צפויות להיות גבוהות ואף קיצוניות באזורים נרחבים ברחבי הארץ. עקב כך מגן דוד אדום ממליץ לציבור ולמטיילים להימנע מפעילות ספורטיבית בחוץ בשעות עומס החום, להימנע משהייה ממושכת תחת שמש ישירה ולשתות בין 2-3 ליטר מים ביום.

במקרה של מכת חום או התייבשות שיכולים להתאפיין בחולשה כללית, הזעה, כאבי ראש, בחילות, הקאות ודופק ונשימה מואצים, יש להעביר את האדם למקום מוצל וקריר, לדאוג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהקפיד להחזיר נוזלים בשתייה, בעדיפות למתן שתייה ממותקת. במקרה של אי התאוששות, חוסר הכרה או מקרה חירום אחר, יש לחייג מיד למוקד החירום 101 של מגן דוד אדום.

תגיות:שרבמלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות החג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה