הידברות לנוער

מי האויב הכי גדול שלכם? זו התשובה, וגם: 3 רעיונות שיעזרו לכם לנצח אותו

מיהו האויב הכי גדול שלנו, ומה אפשר לעשות כדי לנצח אותו? 3 עצות שיכניסו לכם הרבה טוב לנשמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החוקר היפני ד"ר מסרו אמוטו הציג בכמה סוגים של ניסויים, כיצד הדיבור אל החומר וסוג הרגשות שחשים ומקרינים כלפיו משפיעים עליו. דיבור ותחושות חיוביים יוצרים השפעה חיובית על החומר, ולעומת זאת דיבור שלילי ורגשות הרסניים יוצרים ריקבון והרס. אם ככה זה עובד על חומר דומם חסר רגשות, חשבו עד כמה האופן שבו אתם מדברים אל עצמכם משפיע עליכם.

ביקורת עצמית (שאינה ביקורת בונה) היא למעשה האויב הכי גדול של עצמנו. היא מורידה אותנו, מקטינה אותנו, לוקחת מאיתנו כל סיכוי לאפשרות של יוזמה ופריצת דרך, הופכת אותנו לסגורים יותר, ובקיצור – גוזלת מאיתנו את מי שאנחנו יכולים להיות.

התרופה לכך היא פיתוח עין טובה על עצמנו, אכפתיות כלפי עצמנו, חמלה ורכות עצמיים. כשאנחנו נדבר אל עצמנו בצורה אוהדת, מלטפת, מפרגנת – אנחנו נפרח, הביטחון העצמי יגדל ואנחנו נרגיש טוב עם עצמנו.

איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות פרקטים שיעזרו לכם ליישם את זה:

1. הפכו כל קול פנימי שלילי לקול חיובי, הפכו במודע את המחשבה שמקטינה או מלקה אתכם למחשבה של חמלה ואהדה כלפיכם. חשבו מה הייתם אומרים לחבר טוב שלכם שמשתף אתכם באותה תחושה לא נעימה שאתם מרגישים כרגע, ואת מילות העידוד והפירגון תאמרו לעצמכם. תהיו חבר טוב לעצמכם. ככל שתתרגלו את זה יותר, כך 'שריר' החמלה העצמית שלכם יתחזק ויהפוך להיות יותר טבעי ואוטומטי עבורכם.

2. כל יום שאלו את עצמכם לפני שאתם נרדמים במה הייתם טובים היום, וחפשו דבר טוב מסוים שעשיתם. זה לא חייב להיות משהו מפוצץ, גם להקשיב לחבר, או להתעניין באח שלכם זה משהו שמוכיח לכם שאתם טובים. חשוב לפתח מודעות עצמית לטוב שבכם ולטוב שאתם עושים.

3. כל דבר שמשקיעים בו, בסופו של דבר מפתחים כלפיו אהבה. וכך זה גם עם עצמנו. ככל שתדאגו לעצמכם ותעשו טוב למענכם, האהבה והערך העצמי שלכם יגדל. אם יש לכם הרגלים מזיקים, עבדו על זה. אם יש משהו שמפריע לכם בחיים, פעלו למען שינוי. אל תהיו אדישים כלפי עצמכם, דאגו לעצמכם, ואותה דאגה עצמית תגדיל את האהבה העצמית שלכם.

תגיות:הידברות לנועראויב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה