חדשות בארץ

חמאס: "אין לנו מידע כמה חטופים בחיים"; הקבינט מתכנס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ציין כי אין לארגונו "יכולת" לדעת היכן כל החטופים. הוסיף כי המשא ומתן לא הוקפא. הקבינט ידון בתקיפה הנגדית באיראן, בפעולה הצפויה ברפיח ובעסקת החטופים

התכנסות הקבינט, השבוע (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)התכנסות הקבינט, השבוע (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
אא

שני הקבינטים, המלחמתי והמדיני-ביטחוני, יתכנסו היום (חמישי) לדיונים במספר סעיפים, הנוגעים למלחמת "חרבות ברזל" ולעסקת החטופים שנקלעה למבוי סתום.

הנושאים שעומדים על הפרק: תגובה למתקפה האיראנית, ההסלמה בחזית הצפונית, הפעולה ההתקפית העתידית ברפיח והתגובה הישראלית להודעת חמאס, שאין ברצונו להתקדם במשא ומתן עד שישראל לא תודיע על סיום המלחמה.

בסוגיית החטופים, האמריקנים התבטאו בתחילת השבוע נגד חמאס, ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן אף ציין כי "סינוואר לא רוצה בעסקה". זאת, לאור התשובה השלילית שמסר ארגון הטרור על כל ההצעות שהועלו בפניו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש כי ישראל היא לא זו שעצרה את המשא ומתן, אלא החמאס.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון הסעודי "א-שרק" כי ארגון הטרור "לא יוותר על הפסקת אש קבועה ברצועת עזה, אך לא נסוג מהמשא ומתן". לדבריו, הדיונים "לא הגיעו למבוי סתום". אבו מרזוק הוסיף כי תגובת חמאס למשא ומתן תואמת להחלטות מועצת הביטחון, שדורשות מישראל הפסקת אש, סיוע מיידי לפליטים הפלסטינים והשבת תושבים לצפון הרצועה. בנוגע לחטופים, טען: "איננו יודעים כמה אסירים ישראלים חיים או מתים כרגע".

בישראל מודעים לכך שהחמאס משקר, ומפרסם הצהרות שנועדו ללחוץ את ישראל לבצע ויתורים נוספים. כזכור, ההצעה שהונחה בפני ארגון הטרור היא הפוגה לשישה שבועות, תמורת 40 חטופים חיים, בהם נשים, חולים ופצועים בני כל הגילאים. החמאס השיב תחילה כי הוא מוכן לשחרר רק 20 חטופים, לדבריו מהסיבה שאינו יודע אם יש עוד בחיים. עם זאת, התנה את ההסכמה בנסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה.

תקיפה באיראן וברפיח - אחרי חג הפסח

בסוגיית התקיפה באיראן והמבצע ברפיח, העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח מפי מקורות מצריים כי "הממשל האמריקני הביע הסכמה לפעילות ישראל ברפיח בתמורה לכך שלא תבוצע תקיפה רחבה נגד איראן". לפי הדיווח, הכוחות המצריים בצפון סיני הגבירו כוננות לאורך הגבול עם עזה, לתרחיש של הכרזה ישראלית על מבצע ברפיח. התקיפה בעיר העזתית הדרומית תחל, על פי מקורות בארה"ב ובמצרים, מייד לאחר הפסח. עד אז ישראל מבצעת פעולות שיגרמו לפינוי אוכלוסייה אזרחית מרפיח.

רשת ABC האמריקנית דיווחה מפי גורם אמריקני בכיר, כי בצל הדיונים הנמשכים בישראל - גם התגובה נגד איראן לא צפויה לקרות לפני חג הפסח בשבוע הבא. במקביל, גורמים ישראלים אמרו ל-ABC כי ישראל נערכה וביטלה לפחות בשני לילות פעולת תגובה למתקפה האיראנית. לפי הדיווח, בין האפשרויות שנשקלות פגיעה בשלוחיה של איראן, אך לא בשטחה, אך גם אופציות אחרות כמו מתקפת סייבר.

תגיות:קבינט המלחמהמלחמת חבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה