בריאות ותזונה

אם אתם שמים בבוקר שעון מעורר, כדאי שתקראו את זה

מומחה לקרדיולוגיה מנתח את הקשר בין התעוררות שאינה טבעית לבריאות הלב שלנו – הדבר עלול להוביל ללחץ, ומשם – לגרום לבעיות בלב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים רבים נכתבו בשנים האחרונות בנוגע לצורה בה אנחנו מתעוררים מדי בוקר. חלק עושים זאת דרך יקיצה טבעית, אבל רובנו עושים זאת באמצעות שעון מעורר, בין אם מדובר בשעון ידני או בשעון המעורר בטלפון. יחד עם זאת, חלק מהמחקרים קובעים כי יש לכך השפעה שלילית על בריאות הלב.

פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמנהל רפואי, כתב לאתר וואלה כי לפי מחקר של אוניברסיטת וירג'יניה, ההתעוררות הפתאומית שנגרמת בעקבות צלילו של השעון המעורר מובילה לעלייה משמעותית בלחץ הדם. עלייה בלחץ הדם, אם היא נעשית על בסיס קבוע, עשויה להעלות את הסיכון להתקפי לב או לחץ דם.

לפי המחקר, ההתעוררות הפתאומית שנעשית באמצעות צלצול של שעון מעורר משבשת את התהליך הטבעי שהגוף רגיל אליו, ומובילה ללחץ. התגובה הזאת משחררת הורמונים כגון קורטיזול ואדרנלין, והדבר מוביל לעלייה בלחץ הדם.

ללחץ דם גבוה ומתמשך יש השפעה רעה על הגוף. הוא יכול להוביל לבעיות עורקים, והוא עלול להגביר סיכון להתקף לב ושבץ מוחי. ממצאי המחקר מדגישים כי יש לשעון המעורר השפעה על בריאות הלב ולכן החוקרים מסבירים מה הפתרון. הם מציעים שימוש בשעון מעורר עם צלילים שמתגברים בהדרגה, או כאלה שמעירים אותנו באמצעות אור שמחקה זריחה. כמובן, האפשרות הטובה ביותר היא יקיצה טבעית, אבל לא בטוח שכולם מסוגלים להתעורר לבד בזמן...

תגיות:שעון מעוררבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה