חדשות בריאות

גם אתם בפנים? 70% מהישראלים חוו חרדה בליל התקיפה האיראנית

סקר חדש בדק ומצא: 40% מהישראלים צרכו יותר מ-3 שעות חדשות באותו הערב. כ-75% מהציבור ציין כי הוא סמך על המידע הרשמי שהגיע מצה"ל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר שהוביל ד"ר גל יעבץ, מהמחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן חושף את תחושות הציבור הישראלי לאירועי המתקפה של איראן. על פי הממצאים, 70% מהעונים חוו חרדה בליל התקיפה, 40% מכלל הציבור צרכו יותר משלוש שעות של שידורי חדשות באותו הערב.

כזכור, במוצאי שבת, ה-13 באפריל, פתחה איראן במתקפה גלויה ראשונה על ישראל תוך שימוש במאות כלי טיס בלתי מאוישים וטילים מסוגים שונים. המתקפה נפתחה בהודעה רשמית של משמרות המהפכה בשעות הערב המוקדמות והמשיכה עד לאור ראשון של למחרת. האירוע לווה בתחושות של חרדה גבוהות בציבור הישראלי וכן בצריכת חדשות גבוהה במיוחד. אירוע מסוג זה מסווג בתור "אירוע מדיה" (Media Event), בשל המוכנות והמידע שקדם למתקפה וכן השמוש בתקשורת לצורכי יידוע, הכנה ופרשנות בשידור ישיר לצופים בערוצי התקשורת השונים.

בסקר, שנעשה בשיתוף עם חברת iPanel נמצאו הנתונים הבאים:

1. למעלה מ-77% אחוזים מהציבור בחברה היהודית בישראל דיווחו על חרדה ברמות שונות במהלך אותו ערב, כאשר 20% בלבד לא דיווחו על תחושות או תסמינים של חרדה במהלך המתקפה עצמה וכ-3.6% העידו על חרדה קיצונית (קשיי נשימה, בילבול ותחושות אימה).

2. הערב עצמו לווה בכל עת בצריכת חדשות גבוהה במיוחד. כ-40% מהציבור ציינו כי צרכו למעלה משלוש שעות של חדשות באותו ערב בלבד.

3. בעתות משבר וחירום, הציבור חוזר למדורות השבט: כ- 60% מהציבור ציינו כי המידע שצרכו מהתקשורת סייע להם במהלך שעות המתקפה.

4. התכנסות תחת הדגל: כ-75% מהציבור ציין כי הוא סמך על המידע הרשמי שהגיע באותה עת (דובר צה"ל ופיקוד העורף כנציגי הממשלה והצבא).

לדברי עורכי הסקר, "אירוע חירום יוצא דופן והיסטורי מסוג זה מעיד על תפקיד אמצעי התקשורת המסורתיים בזמן כה קיצוני של פחד וחרדה. במחקר קודם שנערך לתוך השבוע הרביעי והחמישי למלחמת 'חרבות הברזל' נמצא כי כמחצית מהציבור העידו על צריכה מוגברת של למעלה מ-שלוש שעות ביום. מספר דומה של שעות צפייה וצריכת חדשות נרשם רק בשעות הערב של מוצאי שבת לבדן".

בנוסף, הממצאים מראים כי בדומה למחקרים קודמים שנערכו במהלך המלחמה הנוכחית, גם כאן, דובר צה"ל מספק תמונת מצב אמינה שניתן לסמוך עליה בעיני הציבור, וזאת גם כאשר מדובר באירועים בעלי משמעות היסטורית כמו אשר התרחש במוצאי שבת.

תגיות:חרדהתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה