חדשות בארץ

במזרח התיכון חוששים לקראת תקיפת ישראל באיראן

באיראן העבירו מסר כי הם לא מעוניינים בעימות, אך אם יתפתח עימות - הם "יפילו את חיפה ותל אביב". איך ישראל תגיב, ומה חושבות המדינות הערביות באזור?

אילוסטרציהאילוסטרציה
אא

במזרח התיכון דרוכים ביממה האחרונה לקראת תקיפה ישראלית באיראן. מאז התקיפה, נראה היה שישראל תסתפק בתגובה מתונה יחסית, אולם ההחלטה שהתקבלה אתמול, להגיב לאיראן על המתקפה, מעסיקה לא מעט את מדינות ערב, שנמצאות תחת חשש כבד לקראת התגובה. מצד אחד, החשש הוא שישראל תגיב בחוזקה, והדבר יגרור מלחמה רבת משתתפים. מצד שני, ההערכות הן שישראל תגיב בצורה מינורית יחסית למען "יראו וייראו". מה שמשותף לכל אותן מדינות הוא שאף אחת לא באמת יודעת מה ישראל תעשה.

בינתיים, כך לפי דיווח בחדשות 12, באיראן מבקשים להרתיע את ישראל, ומעבירים מסר מאיים. שר החוץ האיראני שוחח עם מקביליו באירופה, והעביר לכולם מסר דומה: איראן לא מעוניינת להיכנס לעימות, אך אם ישראל תפעל - התגובה תהיה "מיידית, חזקה וקשה יותר". אתמול כתב נשיא איראן כי "אם המשטר הציוני יטעה, נפיל את תל אביב וחיפה עד היסוד".

פרשנים איראניים טענו אתמול כי המתקפה האחרונה הייתה "מדודה", ושירתה כלים מדיניים יותר מאשר צבאיים. המטרה הייתה להעביר מסר, ולא לפתוח עימות עם ישראל. יחד עם זאת, היא לא שגרה טיל אחד או שניים, אלא מאות – מה שנראה יותר מ"העברת מסר".

הכתב אוהד חמו הסביר כי מי שחוששות גם הן מתגובה ישראלית, הן שורה של מדינות מהמחנה הסוני – כלומר מדינות אנטי-איראניות, שלא רוצות לגלוש לעימות אזורי רחב. אותן מדינות העבירו מסרים לישראל ולארה"ב, לפיהם לא כדאי להסלים את המצב.

יחד עם זאת, הצמרת המדינית והביטחונית כבר החליטה להגיב בצורה "ברורה ונחרצת". שם מסבירים כי ישראל לא תוכל לעבור לסדר היום אחרי אירוע כזה.

אז מה ישראל מתכננת לעשות? האפשרות הראשונה היא להגיב בצורה כזאת שלא תגרור את האזור לכדי מלחמה. השנייה היא להגיב בצורה שהאמריקנים יוכלו לקבל.

חיל האוויר הישראלי, כך לפי הדיווח, כבר השלים את ההיערכות ומחכה להוראה לפעול. ההערכות מדברות על כך שישראל תפגע בנכסים איראניים.

תגיות:מלחמהאיראןחיל האווירתקיפה באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה