חדשות בעולם

היהודים בנורבגיה הלינו על אנטישמיות, פייסבוק מחקה להם את הקבוצה

סערה בנורבגיה: היהודים המקומיים הלינו על האנטישמיות של הטלוויזיה הממלכתית, אבל עבור הרשת החברתית זה היה מוגזם. ישראלי שחי במקום: "השיטה שלהם היא של החרמה שקטה. ילדים יהודים וישראלים שחיים בנורבגיה סובלים מבדידות בבתי הספר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצת הפייסבוק של הקהילה היהודית בנורבגיה כבר אינה פעילה. פייסבוק החליטה למחוק אותה, אחרי תלונות על מקרים רבים של אנטישמיות במדינה במהלך שמונה השנים האחרונות. לקבוצה היו כ-5,000 עוקבים, וכעת מייסדיה חושדים שהמחיקה נעשתה בשל העובדה שבנורבגיה רוצים להסתיר את העובדה שמדובר במדינה אנטישמית.

על פי פרסום באתר ynet, מפעילי הקבוצה Stopp antisemittisme på NRK –  מתכוונים לצאת בקרוב למאבק משפטי בנורבגיה, במטרה לכפות על פייסבוק להחזיר את הקבוצה לפעילות.

"מדובר לא רק בפגיעה חמורה בחופש הביטוי, אלא חמור מכך: סילוק של משאב חיוני במאבק באנטישמיות בטלוויזיה הממלכתית ובתקשורת האחרת בנורבגיה", אמר לאתר און אלפלג, אזרח ישראלי-נורבגי שמתגורר במקום מזה 35 שנה.

לדבריו, "הקבוצה הוסרה לאחר שפייסבוק טענה שהקבוצה מוגדרת כ'אנשים וארגונים מסוכנים', שמפיצים תעמולה של ארגון טרור. מדובר כמובן בסרטונים שעלו לקבוצה מהטבח, וכללו מעשי זוועה שביצעו מחבלי חמאס. בהתחלה הרובוט של פייסבוק הסיר סרטונים ופוסטים, ושלח אזהרות. הוזהרתי שאני מפיץ תעמולה של ארגון טרור. הגבתי והסברתי שאנחנו נלחמים בטרור ומנסים להפיץ מידע וידע על אנטישמיות ועל פגיעה ביהודים בעולם – ואז קיבלתי תשובה שהם דוחים את התלונה שלי". הוא מוסיף כי "הקש ששבר את גב הגמל" היה פוסט שמשווה בין מפגינים באוסלו ששרפו דגל ישראל לבין מפגיני חמאס, ששרפו דגל ישראלי.

אלפלג מוסיף כי נורבגים רבים תומכים בחרם על ישראל. "השיטה שלהם היא של החרמה שקטה. ילדים יהודים וישראלים שחיים בנורבגיה סובלים מבדידות בבתי הספר", הסביר. "יהודים סובלים מאיומים. אני למשל חוויתי איומים בטלפון. לא נעים היום להיות יהודי בנורבגיה. אצל הנורבגים, ציוני זה דבר רע. בנורבגיה יש רגישות רבה לחופש ביטוי, אבל רק לצד אחד. אף עיתון נורבגי לא היה מוכן לדווח על מחיקת הקבוצה שלנו. אבל אם פלסטיני כתב מאמר אנטישמי באינסטגרם ומחקו לו אותו – זה יפתח את מהדורות החדשות בנורבגיה". עם זאת, כמה אתרי אינטרנט במדינה דיווחו על המחיקה.

התגובות לא איחרו לבוא. הקומיקאית רוזאן בר, שעקבה אחרי הקבוצה, כינתה את הטלוויזיה הממלכתית כ"נאצים", זאת לאחר שפרסמו סרטון שמשווה את מצוקת הדיור של סטודנטים למה שקרה באושוויץ. בנוסף, הטלוויזיה המקומית פרסמה לפני 4 שנים קריקטורה בה נכתב "חזירים יהודים" מתחת לדמות של חרדי.

"‏חיפשנו ולא מצאנו בהודעה הנורבגית ולו מילה אחת על הפשעים הנוראיים שביצע חמאס בישראליות וישראלים, פשעים שהוכרו על ידי האו"ם ופשעים שממשיכים להתבצע כנגד החטופות והחטופים שנמצאים כבר חצי שנה בשבי החמאס", נכתב בהודעת משרד החוץ "‏חוסר הפרופורציה והמוסר הכפול הם ביחס הנורבגי כלפי מדינת ישראל, שעושה כל מה שמדינה דמוקרטית אמורה לעשות כדי להגן על אזרחיה".

תגיות:נורבגיהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה