חדשות בארץ

החטופה ששוחררה מעזה: "נחטפתי על ידי אזרחים, שמכרו אותי לחמאס"

נילי מרגלית חשפה בריאיון כי נחטפה מביתה שבניר עוז על ידי עזתיים, והם "תמחרו" אותה ומכרו אותה למחבלים: "לאחר ששילמו לחוטפים כסף, מחבלי החמאס לקחו אותי למנהרה"

ההרס בניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ההרס בניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

נילי מרגלית, שנחטפה מביתה בניר עוז בשמחת תורה והייתה בשבי חמאס עד ששוחררה בעסקה לשחרור חטופים, חשפה כי מי שחטף אותה הם בעצם אזרחים עזתיים ש"מכרו" אותה למחבלי חמאס.

בריאיון עימה שפורסם היום (רביעי) במגזין הצרפתי  Le Pointסיפרה מרגלית, אחות בבית החולים סורוקה, כי "האזרחים העזתיים שנכנסו לקיבוץ הם אלה שלקחו אותי מביתי. הם לקחו אותי למחבלים של חמאס ודרשו כסף תמורתי. אחרי שתמחרו אותי והתווכחו על המחיר, הגיעו לסוג של הסכם. המחבלים שילמו כסף ולקחו אותי למנהרה".

על יום החטיפה סיפרה: "היו אזעקות. בקבוצות הודיעו לנו בקיבוץ שיש מחבלים בחצרות. שלוש שעות הייתי בממ"ד ואז הציתו לי את הבית. עזתים נכנסו לבית, הפכו אותו ולקחו דברים. הוציאו אותי בכוח מהממ"ד ולקחו אותי לרצועה, לא לפני שהציתו את הבית".

מרגלית הוסיפה כי החוטפים, שחלקם היו חמושים, כיסו אותה בסדין וכאשר הגיעו לעזה התגודדו סביבה נוספים שהחלו להריע על החטיפה. לאחר ה"מכירה" היא נלקחה למנהרה, שם לדבריה פגשה בכשלושים חטופים נוספים, מרביתם מניר עוז. היא הוסיפה כי חלקם היו פצועים והיא פנתה למחבלים, אמרה להם שהיא אחות, וביקשה לאפשר לה לטפל בחטופים שנפצעו. בתגובה, העבירו אותה לחדר עם 10 חטופים, שם שהתה עד שחרורה.

"אכלנו רק אורז ולחם. עודדנו אחד את השני. חשבנו שייקח כמה ימים בודדים עד שנשוחרר ואז, ככל שהזמן התארך, חששנו שלא נשתחרר, כי בין היתר המחבלים ידרשו עלינו מחיר גבוה של שחרור פלסטינים".

כזכור, מרגלית הוכרזה תחילה כנעדרת, עד שיוכבד ליפשיץ, אחת מהחטופות ששוחררה משבי החמאס בפעימה הראשונה, סיפרה שנילי בחיים ומטפלת בפצועים שנחטפו. אביה של נילי, אליהו, נרצח. מרגלית שוחררה מהשבי כחלק מעסקת שבויים עם חמאס ב-30 בנובמבר 2023, בפעימה השביעית.

חטופים שהיו עימה והשתחררו סיפרו כי טיפלה בחטופים, בעיקר בקשישים שבהם. היא דאגה לרישום קפדני של תרופותיהם, הקפידה לתת להם את המינונים הנכונים בהתאם למה ששוביה הואילו לתת לה, ונתנה אינפוזיית נוזלים במידת הצורך. מרגלית אף ביקשה וקיבלה מד לחץ דם, רשמה את המדידות מדי יום והשתמשה במדידות האלה כדי להראות לשובים כמה זה דחוף שיגיעו התרופות.

לדבריה, בקשה זו לא נענתה במלואה על ידי המחבלים. בהמשך סיפרה כי כאשר התעמתה עם מחבלים, הם הענישו את כולם בצמצום שעות אור ומזון.

תגיות:חטופים בעזהנילי מרגלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה