חדשות בריאות

טסים בפסח? משרד הבריאות קורא להתחסן עקב התפרצות חצבת במדינות בעולם

ארגון הבריאות העולמי אישר כי נרשמת עליה בהדבקות במחלת החצבת במדינות שונות, בעיקר באירופה וארה"ב. משרד הבריאות בישראל קורא לטסים למהר להתחסן, שכן החיסון יעיל אם נוטלים אותו שבועיים לפני

נמל התעופה בן גוריון, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)נמל התעופה בן גוריון, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

עקב התפרצות מחלת החצבת במדינות בעולם, משרד הבריאות יצא היום (רביעי) בקריאה לכל המתכננים לטוס לחו"ל בחג הפסח, להגיע ולהתחסן. המטרה היא למנוע הדבקה בארץ.

מחלת החצבת היא בין המחלות הזיהומיות והמדבקות ביותר המוכרות לאדם, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיי אדם. במשרד הבריאות הדגישו כי את החיסון מומלץ לבצע שבועיים לפני הטיסה.

במשרד הבריאות הוסיפו כי החיסון מומלץ ואף הכרחי למי שנולדו אחרי שנת 1957 וחוסנו במנת חיסון אחת או שלא חוסנו כלל נגד חצבת. כמו כן, מומלץ לחסן תינוקות מגיל חצי שנה עד 11 חודשים. ההמלצה היא תמיד לקבל שתי מנות חיסון, בהפרש של שישה שבועות, אך במשרד הבריאות ציינו כי גם מנה ראשונה תסייע במניעת הדבקות, לפחות באופן חלקי.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יש מדינות בהן יש תחלואה מוגברת בחצבת ולכן הסיכון בהן גבוה יותר, בעיקר באירופה. מכיוון שהנגיף נחשב לאחד הנגיפים המדבקים ביותר, הנחיות ההתחסנות נגד חצבת תקפות לנסיעות לכל מדינות העולם, בלי קשר למצב התחלואה בהן.

תגיות:משרד הבריאותמגפת חצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה