חדשות בארץ

האם מצרים תיכנס קרקעית לעזה? זו ההצעה האמריקאית לישראל וחמאס

ארצות הברית מציעה כי ישראל תוציא את כוחותיה מהרחובות אל-ראשיד וסלאח אלדין שחוצצים בין צפון הרצועה לדרומה, ובמקומם יוצבו כוחות מצריים

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

העיתון הלבנוני אל אח'באר דיווח הבוקר (רביעי) כי במסגרת המשא ומתן מול חמאס לשחרור החטופים, הציעה ארצות הברית כי ישראל תוציא את כוחותיה מהרחובות אל-ראשיד וסלאח אלדין שחוצצים בין צפון הרצועה לדרומה, ובמקומם יוצבו כוחות מצריים שיהיו אחראים על בדיקת האזרחים העזתים שיחזרו לבתיהם בצפון הרצועה.

על פי הדיווח, "בנוסף להצעה אמריקאית קודמת לפרוס כוחות ערביים לניהול הגזרה בצורה ביטחונית, ארצות הברית הציעה לפרוס כוחות צבא מצריים, והם, במקום הכוחות הישראליים, יהיו אחראים על חיפוש מחבלים שעוברים בין האזורים".

ישראל מתעקשת שצה"ל יישאר לשמור על המחסומים, בכדי לבדוק את זהותם של כל העוברים במעברים. ארצות הברית הסכימה עם הצורך בכך, ואישרה כי המעבר יהיה פתוח בשלב הראשון רק לנשים, ילדים וקשישים.

בתוך כך, נשיא ארה"ב, ג’ו ביידן, מתח ביקורת חריפה על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפעולות ברצועת עזה. בראיון לרשת “Univision” אמר הנשיא האמריקני: “אני חושב שמה שנתניהו עושה זה טעות. אני לא מסכים עם הגישה שלו". עוד התייחס הנשיא למותם של שבעת עובדי “המטבח המרכזי העולמי” (WCK) בתקיפת צה"ל ברצועת עזה בשבוע שעבר: “זה שערורייתי שהרכבים האלו נפגעו בידי כטב"מים על כביש מהיר, כאילו לא עברה שם שיירת סיוע".

תגיות:מצריםמלחמות חרבות ברזלרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה