חדשות בארץ

ביידן בביקורת חריפה על נתניהו: "המדיניות בעזה שגויה. קורא להפסקת אש"

נשיא ארה"ב מתח ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה בעזה: "אני לא מסכים עם הגישה שלו. אני חושב שמה שהוא עושה זו טעות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב, ג’ו ביידן, מתח ביקורת חריפה על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפעולות ברצועת עזה.

בראיון לרשת “Univision”, המשדרת בשפה הספרדית, אמר הנשיא האמריקני: “אני חושב שמה שנתניהו עושה זה טעות. אני לא מסכים עם הגישה שלו”. ביידן הביע גם דרישה להפסקת אש ולאפשר הכנסת מזון ותרופות לרצועה בשבועות הקרובים.

עוד התייחס הנשיא למותם של שבעת עובדי “המטבח המרכזי העולמי” (WCK) בתקיפת צה"ל ברצועת עזה בשבוע שעבר: “זה שערורייתי שהרכבים האלו נפגעו בידי כטב"מים על כביש מהיר, כאילו לא עברה שם שיירת סיוע".

הנשיא הוסיף: "מה שאני מבקש מהישראלים זה לקרוא להפסקת אש, ולאפשר ב-6-8 שבועות הקרובים הכנסה מלאה של מזון ותרופות לרצועה".

לדבריו, "דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים, כולם מוכנים להכניס אוכל. אני מאמין שאין תירוץ להימנע מהכנסת תרופות ומזון לאנשים שזקוקים לזה, זה חייב לקרות עכשיו".

הראיון עם ביידן שודר הלילה אך הוקלט ביום רביעי האחרון, יממה לפני השיחה בינו לבין נתניהו. בשני הצדדים דיברו על שיחה מתוחה, ובצד האמריקאי אף הגדירו אותה כשיחה קשה במיוחד.

מטעם הבית הלבן נמסר לאחר השיחה: "הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו. שני המנהיגים דנו במצב בעזה. הנשיא ביידן הדגיש כי ההתקפות על עובדי ארגונים הומניטריים בפרט והמצב ההומניטרי בעזה בכלל אינם מתקבלים על הדעת". לדבריו, "ישראל לא עשתה מספיק כדי להגן על עובדי הסיוע המנסים לספק עזרה נחוצה נואשות לאזרחים".

בתוך כך, אתמול נכנסו 468 משאיות סיוע לרצועת עזה. מדובר בשיא חדש, שנשבר זה היום השלישי ברציפות, כאשר במהלך שלושת הימים האחרונים נכנסו לרצועה כבר יותר מ-1,200 משאיות.

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה