חדשות בארץ

החמאס דחה את ההצעה האמריקנית: "אין לנו יכולת לשחרר 40 חטופים"

התקשורת הערבית דיווחה כי ארגון הטרור הודיע שהוא לא מוכן להתקדם בשיחות ללא נסיגה ישראלית מלאה מעזה. ארה"ב הציעה שישה שבועות הפוגה ושחרור 900 אסירים פלסטינים תמורת 40 חטופים

מיצג למען החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)מיצג למען החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

בישראל ציפו כי חמאס ישיב רק מחר להצעה האמריקנית למתווה שיוביל לשחרור חטופים, אך ארגון הטרור הקדים את תשובתו. התקשורת הערבית דיווחה הערב (שני) כי חמאס דחה את ההצעה.

רשת אל־ג'זירה דיווחה מוקדם יותר על פרטים בהצעה לעסקת חטופים: שחרור של 900 מחבלים - ביניהם מאה אסירי עולם בשלב הראשון, בתמורה לשחרור 40 חטופים; הגדלת מספר משאיות האספקה ל־500 ביום; פתיחת רחובות מרכזיים לתנועה חופשית כמו דרך סאלח א־דין; החזרת עזתים לצפון הרצועה. השלב השני יכלול שחרור של כל החטופים הישראלים והשלמת המשא ומתן לחזרה לשקט הדדי.

חמאס, כאמור, הודיע הערב כי הוא מתנגד להצעה מהסיבות הבאות: אין הפסקת אש קבועה, אין חסינות לאנשיו בעזה, אין נסיגה ישראלית מכל הרצועה, אין חזרת הפליטים לעזה הצפונית לבתים כי ישראל דורשת רק למחנות אוהלים. ראש המחלקה ליחסים לאומיים של חמאס, עלי ברקה, השוהה בלבנון, אמר כי ארגון הטרור "דוחה את ההצעה האחרונה של ישראל להפסקת אש" וציין כי "אין לנו יכולת לשחרר 40 חטופים במסגרת העסקה ההומניטרית". המצרים הודו כי חמאס הציע מספר נמוך של חטופים המיועדים לשחרור.

כזכור, האמריקנים הציעו להכריז על הפסקת אש קצרה בת מספר ימים, החל מרביעי, חג עיד אל פיטר. במהלך הימים השיחות ימשכו ללא הפסקה, לסגירת כל הפרטים שיובילו לעסקה כוללת. בסיס העסקה: הפוגה בת שישה שבועות, ושחרור 40 חטופים תמורת מאות מחבלים. גורמים בישראל ציינו כי לא תהיה הפסקה מוחלטת של הלחימה ולא נסיגה מוחלטת.

תגיות:חמאסחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה